اخبار, مقالات و آموزش‌ها

تأخیر در عرضه دوربین GoPro Max 2

GoPro با یک خبر سالی پرچالش برای خود رقم زد. این شرکت در جریان گزارش درآمد فصلی خود در تاریخ 8 می، تأیید کرد که عرضه دوربین 360 درجه GoPro Max 2 با تأخیر مواجه شده است. این در حالی است که رقیب جدی دوربین GoPro Max 2 ، دوربین Insta360 X4، با دریافت امتیاز 5 ستاره در بررسی سایت techradar، جایگاه خود را به عنوان بهترین دوربین 360 درجه قابل خریداری در بازار تثبیت کرده است.

نیک وودمن، مدیر عامل GoPro، در این گزارش فصلی خبر خوب و بد را برای طرفداران این شرکت اعلام کرد. از یک طرف، او تأیید کرد که محصولات کاملاً جدیدی برای سال 2026 در دست توسعه است. اما از طرف دیگر، باید منتظر تأخیر در مورد عرضه دوربین GoPro Max 2 باشیم. این تأخیر می‌تواند فرصت طلایی را برای Insta360 فراهم کند تا جایگاه برتر خود در بازار دوربین‌های 360 درجه را حداقل تا پایان سال 2024 حفظ کند.

 

 

نگاهی به عرضه و خرید دوربین GoPro Max 2

طبق اظهارات نیک وودمن در این گزارش فصلی، دلیل تأخیر در عرضه GoPro Max 2 طولانی شدن فرایند توسعه بیش از حد انتظار است. به گفته وی، عرضه دوربین ورودی جدید GoPro از سه‌ ماهه دوم به سه‌ ماهه سوم سال 2024 موکول شده است. همچنین عرضه دوربین 360 درجه جدید این شرکت نیز به اواخر سه‌ ماهه چهارم سال جاری محول خواهد شد.

این تأخیر بدان معنی است که حدود پنج سال از زمان عرضه نسل قبلی دوربین 360 درجه GoPro یعنی GoPro Max که در اکتبر 2019 معرفی شد، می‌گذرد. در این مدت زمان Insta360، موفق شده است چهار نسخه متوالی از پرچم‌دار 360 درجه خود را روانه بازار کند. البته آخرین نسخه آن، X4 در سال جاری بوده است. بنابراین اگر در حال حاضر به دنبال یک دوربین 360 درجه جدید هستید، دوربین Insta360 X4 بهترین گزینه موجود در بازار به شمار می‌رود. بنابراین باید تا پایان سال 2024 منتظر ماند تا ببینیم آیا دوربین GoPro Max 2 می‌تواند جایگاه این دوربین را به چالش بکشد یا خیر.

 

 

چشم‌انداز روشن برای محصولات جدید GoPro

علی‌رغم خبر ناامیدکننده تأخیر در عرضه دوربین GoPro Max 2 اظهارات نیک وودمن در این گزارش فصلی، نویدبخش روزهای روشن‌تری برای GoPro در آینده است. وی در بخشی از سخنرانی خود اشاره کرد که در سال 2026، GoPro گسترده‌ترین و متمایزترین محصولات در تاریخ این شرکت را روانه بازار خواهد کرد.

به گفته وودمن، GoPro در حال توسعه طیف کاملی از محصولات تخصصی و متنوع است تا بتواند نیازهای فیلمبرداری مصرف‌کنندگان را به روش‌های راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از همیشه و در بازه‌های قیمتی مختلف برآورده سازد. این استراتژی جدید، نشان می‌دهد که GoPro قصد دارد از رقابت در بازار تصویربرداری دیجیتال با محصولات تکراری دست بردارد. به این ترتیب، به‌ جای آن، با ارائه راه‌ حل‌های فیلمبرداری جذاب و سرگرم‌کننده، به مصرف‌کنندگان و حرفه‌ای‌ها ارزش‌ افزوده ‌دهد و رشد کند.

هرچند وودمن جزئیات بیشتری در مورد این محصولات جدید ارائه نکرد، اما اشاره‌ای به مسیر طولانی از محصولات کاملاً جدید و تخصصی داشت که می‌تواند با راه‌ حل‌های نرم‌ افزاری GoPro ترکیب شده و این شرکت را به برترین شرکت فیلمبرداری در جهان تبدیل کند. یکی از این محصولات احتمالی، کلاه‌های ایمنی موتورسیکلت‌های مجهز به فناوری دوربین GoPro است. زیرا این شرکت در فوریه 2024 شرکت Forcite Helmet Systems را که در صنعت 6 میلیارد دلاری کلاه‌های ایمنی موتورسیکلت فعالیت دارد، خریداری کرده است.

 

 

انتظارات از دوربین GoPro Max 2

بدون شک، انتشار این اخبار در مورد تأخیر در عرضه GoPro Max 2 و همچنین اشاره به محصولات جدید و گسترده‌تر در سال 2026، احساسات مختلطی را در میان طرفداران GoPro و جامعه عکاسی و فیلمبرداری به وجود آورده است. از یک طرف، تأخیر در عرضه دوربین مورد انتظار GoPro Max 2 می‌تواند باعث نارضایتی و دلسردی برخی از کاربران شود. اما از طرف دیگر، چشم‌انداز ارائه محصولات جدید و متنوع در سال 2026 نوید روزهای پرشور و هیجان‌انگیزی را برای آینده این شرکت می‌دهد.

اکنون همه چشم به راه سال 2026 هستند تا ببینند GoPro چه شگفتی‌هایی را رقم خواهد زد. عکاسان و فیلمسازان حرفه‌ای و آماتور، منتظرند تا با محصولات جدید این شرکت آشنا شوند. همچنین ارزیابی کنند که آیا این محصولات می‌توانند نیازهای آنها را برآورده سازند یا خیر. همچنین رقبای GoPro نیز با دقت این تحولات را زیر نظر خواهند داشت تا واکنش بازار را بسنجند و در صورت لزوم، استراتژی‌های خود را بازبینی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *