مقالات و آموزش‌ها

لنز جدید چشم ماهی برای Canon EF-Mount معرفی شد

شرکت 7artisans یک لنز کاملاً فلزی و کاملاً دستی 7.5 میلی‌متری f/3.5 چشم ماهی برای دوربین‌های DSLR APS-C Canon با پایه EF معرفی کرده است.

 

 

این شرکت تاکید ویژه‌ای بر کیفیت ساخت دارد که می‌گوید نه تنها محکم و بادوام است ، بلکه از فناوری نانو پوشش چندلایه بر روی عناصر شیشه‌ای استفاده می‌کند که می‌گوید به طور موثری از شعله‌ور شدن و ایجاد شبح جلوگیری می‌کند . ظاهراً این لنز برای عکاسی از نزدیک نیز عالی است که به گفته 7artisans به عکاسان اجازه می دهد تا تأثیر بصری زوایای خاص را افزایش دهند.

 

لنز 7artisans 7.5mm f/3.5 با یک میدان دید 207 درجه ، از 11 عنصر تشکیل شده است که در هشت گروه قرار گرفته اند که شامل چند اپتیک با پراکندگی کم است . پوشش‌های نانویی فوق‌الذکر به 7 صنعت‌گر اجازه می‌دهند که بگویند جلوی لنز هم ضد آب و هم ضد روغن است ، و این شرکت می‌گوید که بدنه کامل لنز فلزی حس «بافت ممتاز» را ایجاد می‌کند.

 

 

لنز چشم ماهی 7.5mm f/3.5 7artisans دارای 675 گرم وزن و 91 میلی متر ارتفاع و 87 میلی متر عرض است .

 

شرکت 7artisans ادعا می کند: کل لنز از مواد تمام فلزی ساخته شده است که بافتی با کیفیت بالا دارد و محکم و بادوام است . استفاده از مواد تمام فلزی مستحکم تضمین می کند که ضربه های روزانه و استفاده در محیط های خشن به عناصر نوری داخل لنز آسیب نمی رساند.

 

 

گستره دیافراگم آن از f/3.5 تا f/22 از طریق یک دیافراگم نه پره کلیک شده است. همانطور که گفته شد ، لنز فاصله فوکوس نسبتا نزدیک برای زاویه باز دارد: 0.29 متر یا حدود 11.4 اینچ.

 

این لنز دارای یک هود لنز گلبرگ یکپارچه “نیلوفر آبی” با روکش داخلی مات است که به گفته 7artisans از ورود نور بیش از حد به لنز جلوگیری می کند و بازتاب را کاهش می دهد. این شرکت می گوید که طراحی داخلی یکپارچه از “برآمدگی” جلوگیری می کند و همچنین از لنز محافظت می کند. توجه داشته باشید ، این مدل از  فیلترهای لنز نصب شده در جلو پشتیبانی نمی کند.

 

از آنجایی که لنز برای APS-C طراحی شده است، فاصله کانونی معادل 11.25 میلی متر است ، به این معنی که عکس ها دایره کامل یک چشم ماهی واقعی را ندارند و در عوض همان طور که در عکس های نمونه دیده می شود ، بسیار عریض ظاهر می شوند.

 

عکس هایی که با این لنز گرفته شده است:

 

 

لنز چشم ماهی کاملا دستی 7artisans 7.5mm f/3.5 برای دوربین‌های Canon APS-C EF-mount DSLR از امروز با قیمت 159 دلار از Pergear در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *