مقالات و آموزش‌ها

نحوه مدیریت و سازماندهی تصاویر با Adobe Bridge

آموزش گام به گام مدیریت و سازماندهی تصاویر با Adobe Bridge

درباره Adobe Bridge و چگونگی استفاده از Bridge برای یافتن، سازماندهی و پیش نمایش تصاویر اطلاعات کسب خواهید کرد. عناوین شامل رابط و پانل های Bridge ، پیش نمایش های تمام صفحه ، حالت مرور ، افزودن کلمات کلیدی و اطلاعات مربوط به حق چاپ ، فیلتر کردن تصاویر و موارد دیگر!

تاکنون در این مجموعه شروع به کار با فتوشاپ ، ما بر روی Adobe Bridge تمرکز کرده ایم. ما با نحوه نصب Adobe Bridge CC آشنا شدیم (نسخه Bridge همراه با همه اشتراک های Creative Cloud). و ما یاد گرفتیم که چگونه از Bridge برای بارگیری عکس از دوربین در رایانه استفاده کنیم.

بیشترین تمرکز ما در این آموزش چیست؟

در آموزش نحوه مدیریت و سازماندهی تصاویر با Adobe Bridge ، ما بیشتر با خود Adobe Bridge آشنا خواهیم شد. ما یاد خواهیم گرفت که Bridge دقیقاً چیست و چرا می خواهیم از آن استفاده کنیم. ما به رابط Adobe Bridge و برخی از ویژگی های اصلی Bridge نگاه خواهیم کرد. در پایان این آموزش، ما درک خوبی خواهیم داشت که چرا Bridge چنین ابزاری عالی برای یافتن ، سازماندهی و پیش نمایش تصاویر ما است. من از Adobe Bridge CC استفاده خواهم کرد اما همه چیز کاملاً با Bridge CS6 سازگار است (نسخه موجود در Photoshop CS6).

Adobe Bridge چیست؟

Adobe Bridge یک نرم افزار همراه برای فتوشاپ است که برای مدیریت و سازماندهی تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. از bridge معمولاً به عنوان مدیر دارایی دیجیتال یا مدیر رسانه یاد می شود. این بدان دلیل است که Adobe Bridge به ما روش های قدرتمندی برای یافتن ، مدیریت و سازماندهی مجموعه تصاویر رو به رشد ما می دهد. در حقیقت ، Bridge فقط به عکس یا فقط فتوشاپ محدود نمی شود. Bridge در واقع یک برنامه همراه برای هر برنامه در Adobe Creative Cloud است. ما می توانیم از Bridge برای مدیریت نه تنها تصاویر بلکه فایلهای Adobe Illustrator ، پرونده های InDesign، فیلم ها و موارد دیگر نیز استفاده کنیم! از آنجا که ما عمدتا به فتوشاپ علاقه مند هستیم ، ما در مورد چگونگی استفاده از Bridge با عکس های خود تمرکز خواهیم کرد.

بررسی اجمالی ویژگی های Adobe Bridge

قبل از اینکه با جزئیات بیشتر به Adobe Bridge نگاهی بیندازیم ، بیایید سریع بسیاری از ویژگی های بسیار خوبی که Bridge ارائه می دهد را مرور کنیم.

Bridge یک مرورگر پرونده است

در ابتدایی ترین حالت ، Adobe Bridge یک مرورگر فایل است. Bridge از بسیاری جهات به مرورگر فایلی که با سیستم عامل رایانه خود استفاده می کنید شباهت دارد. همانطور که قبلاً نیز دیده ایم ، می توانیم از Bridge برای بارگیری عکسهای خود از دوربین یا کارت حافظه استفاده کنیم. اما همچنین می توانیم از Bridge برای یافتن تصاویر مورد نظر در رایانه خود استفاده کنیم.

Bridge چه امکاناتی را در اختیارمان قرار می دهد؟

Bridge به ما اجازه می دهد تصاویر را از یک پوشه به پوشه دیگر کپی یا انتقال دهیم. همچنین می تواند پوشه ها را از یک مکان به مکان دیگر کپی یا انتقال دهد. با استفاده از Bridge می توان پوشه های جدید ایجاد کرد ، نام پوشه ها و تصاویر را تغییر نام داد و پوشه ها و تصاویر را حذف کرد. هر عملکرد اساسی که می توانیم با استفاده از مرورگر فایل سیستم عامل خود انجام دهیم ، می توانیم آن را با Adobe Bridge انجام دهیم.

Bridge یک سیستم مدیریت پرونده است.

اگر ما قبلاً می توانیم این کارها را با مرورگر پرونده معمولی خود انجام دهیم، چرا باید خود را با یادگیری نحوه انجام آنها در Bridge آشنا کنیم؟ دلیل آن ساده است. Bridge فقط یک مرورگر پرونده نیست. Adobe Bridge یک سیستم مدیریت فایل کامل است. برای مبتدیان ، Bridge می تواند پیش نمایش تصاویر کوچک از همه تصاویر موجود در یک پوشه را نشان دهد. مطمئناً ، مرورگر فایل سیستم عامل شما همچنین می تواند تصاویر کوچک را نمایش دهد. اما تصاویر کوچک در Bridge کاملاً قابل تنظیم هستند. فقط با کشیدن یک نوار لغزنده می توانیم اندازه عکسها را در Bridge تنظیم کنیم. Bridge همچنین می تواند اطلاعات بیشتری درباره یک تصویر (نام فایل ، ابعاد پیکسل ، تاریخ ایجاد ، اطلاعات حق چاپ و موارد دیگر) را در زیر تصویر کوچک خود نمایش دهد.

همچنین ، Bridge به ما اجازه می دهد تا ترتیب مرتب سازی تصاویر را به راحتی تغییر دهیم. می توانیم تصاویر را بر اساس نام فایل ، نوع پرونده ، تاریخ ایجاد یا اصلاح هر پرونده یا اندازه یا ابعاد فایل ، سفارش دهیم. همچنین می توانیم تصاویر را بر اساس رتبه بندی ستاره (بعداً درباره آن بعداً بیشتر) یا برخی از معیارهای دیگر سفارش دهیم. و فقط با کشیدن ریز عکسها به دست می توانیم ترتیب مرتب سازی را تغییر دهیم!

پیش نمایش های بزرگتر و بهتر تصویر

همراه با تغییر اندازه تصاویر کوچک ، روش های دیگری برای پیش نمایش تصاویر به ما می دهد. پانل Preview در Bridge پیش نمایش بزرگتری از هر تصویری را که انتخاب می کنیم نمایش می دهد. و یکی از بهترین ویژگی های Bridge حالت Full Screen Preview است. این به ما اجازه می دهد تا بلافاصله به یک صفحه نمایش کامل از هر تصویر برای نگاه دقیق تر برویم!

حالت بررسی تصویر

حالت مرور در Bridge به ما امکان می دهد طیف وسیعی از تصاویر را مرتب کنیم. این کار جدا کردن حافظان از “دیگران” را آسان می کند. حالت مرور به ما امکان می دهد تا به سرعت تصویر پس از تصویر را دور بزنیم ، فقط مواردی را که دوست داریم نگه داریم و بقیه را رها کنیم!

افزودن رتبه ها و برچسب ها به تصاویر

اشاره کردم که یکی از راه های مرتب سازی تصاویر در Bridge ، رتبه بندی ستاره است. Bridge به ما امکان می دهد با استفاده از یک سیستم یک تا پنج ستاره به سرعت رتبه بندی تصاویر خود را اعمال کنیم. تصویری که شما کاملاً دوستش دارید ممکن است پنج ستاره داشته باشد ، در حالی که یک تصویر دیگر “خوب اما به کار نیاز دارد” ممکن است فقط یک ستاره داشته باشد. تصاویر دیگری که فراتر از امید هستند (سلام ، برای همه ما اتفاق می افتد) ممکن است هیچ ستاره ای نداشته باشند. یا اگر تصویری خیلی بد است ، خجالت آور است می توانید برچسب “رد” بگذارید.

همراه با رتبه بندی ستاره ها ، Adobe Bridge به ما امکان می دهد برچسب های رنگی را بر روی تصاویر اعمال کنیم. یک برچسب زرد می تواند تصاویری را نشان دهد که هنوز به کار نیاز دارند. از رنگ سبز می توان برای مواردی که قبلاً تصویب شده اند استفاده کرد. معنی هر رنگ را خودمان انتخاب می کنیم ، بنابراین نحوه استفاده از آنها کاملاً به خود شما بستگی دارد!

افزودن کلمات کلیدی و اطلاعات کپی رایت

Bridge به ما امکان می دهد اطلاعات مهم مربوط به حق چاپ را به عکس های خود اضافه کنیم. و ، ما می توانیم طیف وسیعی از اطلاعات اضافی (فراداده) در مورد تصاویر خود را مشاهده و ویرایش کنیم. ما می توانیم با استفاده از Bridge کلمات کلیدی را در تصاویر خود ایجاد و اعمال کنیم ، در نتیجه ما (و دیگران) می توانیم تصاویر را در صورت نیاز پیدا کنیم.

فیلتر کردن تصاویر و ایجاد مجموعه ها

Bridge می تواند تصاویر را فیلتر کند تا فقط عکس های دلخواه ما را نمایش دهد. مثلا فقط تصاویر با درجه پنج ستاره را می توانیم مشاهده کنیم. یا فقط تصاویر گرفته شده با یک لنز خاص ، یا با فاصله کانونی خاص.

Bridge می تواند عکس ها را در مجموعه هایی قرار دهد تا گروه بندی تصاویر مرتبط را برای ما آسان کند. مجموعه ها حتی می توانند تصاویری را که در پوشه های مختلف یا حتی هارد دیسک های مختلف پراکنده شده اند ، گروه بندی کنند. و مجموعه های هوشمند در Bridge مانند نتایج جستجوی پویا عمل می کنند.

تغییر نام دسته ای پرونده ها

ویژگی Batch Rename در Bridge به ما اجازه می دهد تا به سرعت چندین پرونده را همزمان تغییر نام دهیم. در آموزش قبلی ، یاد گرفتیم که می توانیم پرونده های خود را در عکس بارگیری کنیم، همانطور که آنها را از دوربین بارگیری می کنیم. اما دستور Batch Rename روش بهتری برای انجام آن است.

تغییر نام دسته ای تصاویر

تغییر نام دسته ای تصاویر، قدرتمندتر است و به ما اجازه می دهد پس از حذف پرونده هایی که نمی خواهیم نگه داریم، پرونده های دیگر خود را تغییر نام دهیم.

دسترسی سریع به فتوشاپ

همانطور که در مجموعه آموزش های بعدی خواهیم دید، Bridge امکان باز کردن تصاویر ما در فتوشاپ را آسان می کند. اما Bridge به ما امکان دسترسی به برخی از دستورات قدرتمند پردازش تصویر فتوشاپ را نیز می دهد. تصحیح لنز، ادغام با HDR Pro ، Photomerge و سایر موارد مستقیماً از درون Bridge موجود است. Adobe Bridge همچنین بهترین روش برای باز کردن تصاویر در پلاگین ویرایش تصویر Photoshop ، Camera Raw است. باز هم ، ما در سری بعدی ، باز کردن تصاویر در فتوشاپ ، به آن باز خواهیم گشت.

نحوه راه اندازی Adobe Bridge

بیایید با یادگیری نحوه باز کردن Adobe Bridge شروع کنیم. ممکن است این یک برنامه همراه برای فتوشاپ باشد ، اما Bridge در واقع برنامه جداگانه آن است. ما می توانیم Bridge را به همان روشی که فتوشاپ یا هر برنامه دیگری را در رایانه خود باز می کنیم باز کنیم. در رایانه شخصی ویندوز ، Bridge را می توان از منوی Start باز کرد. در Mac ، Bridge در پوشه Applications پیدا می شود. نیازی نیست که فتوشاپ برای باز کردن Bridge باز باشد. اما می توانیم Bridge را از داخل فتوشاپ باز کنیم.

اگر مشترک Creative Cloud هستید ، قبل از ادامه مطمئن شوید Bridge CC را بارگیری و نصب کرده اید. سپس ، در فتوشاپ ، با رفتن به منوی File و انتخاب Browse in Bridge ، Bridge را باز کنید. با فشار دادن Ctrl + Alt + O (Win) / Command + Option + O (Mac) می توانید Bridge را از صفحه کلید باز کنید. و این یک نکته سریع است. میانبر صفحه کلید با هر بار فشار دادن شما را بین Photoshop و Bridge جابجا می کند:

file-open-in-bridge

اگر مرورگر Adobe Bridge از قبل باز نشده باشد ، دستور Browse in Bridge باز می شود. اگر Bridge قبلاً در حال اجرا بود ، Browse in Bridge شما را از Photoshop به Bridge تبدیل می کند. فتوشاپ در پس زمینه به کار خود ادامه می دهد. در اینجا رابط پیش فرض Bridge به نظر می رسد. در بخش بعدی با دقت بیشتری به آن خواهیم پرداخت:

adobe-bridge-cc

رابط Adobe Bridge

مانند فتوشاپ ، Adobe Bridge مجموعه ای از پانل ها را در اختیار ما قرار می دهد. در حقیقت ، رابط Bridge تقریباً به طور کامل از پانل ها تشکیل شده است. پنل Folders در بالا سمت چپ به شما امکان می دهد تا از طریق پوشه ها و دایرکتوری های رایانه خود برای یافتن تصاویر خود پیمایش کنید. در پنل Folders پنل Favorites قرار گرفته است. موارد دلخواه به شما امکان دسترسی سریع به پوشه ها و دایرکتوری هایی را که بیشتر از همه استفاده می کنید می دهد. پانل محتوا در مرکز تصاویر کوچک تصاویر شما را نشان می دهد.

در بالا سمت راست ، پنل پیش نمایش قرار دارد که پیش نمایش بزرگتری از هر کدام از تصاویر کوچک را انتخاب می کند ، نشان داده می شود. فراداده مربوط به تصاویر شما ، از جمله اطلاعات حق چاپ ، در صفحه متادیتا قابل مشاهده و ویرایش است. پانل کلمات کلیدی به ما امکان می دهد کلمات کلیدی را ایجاد کنیم و آنها را در عکس های خود اعمال کنیم. صفحه Filter فیلتر کردن تصاویر را آسان می کند بنابراین فقط تصاویر مورد نیاز خود را مشاهده می کنیم. و پنل Collections به ما امکان می دهد تصاویر مرتبط را با هم گروه بندی کنیم.

پوشه ها و پانل های مورد علاقه

معمولاً اولین کاری که می خواهیم بعد از باز کردن Bridge انجام دهیم پیدا کردن برخی تصاویر برای کار است. همان جایی است که دو پنل در سمت چپ بالا ، Folders و Favorites وارد می شوند. پنل Folders روش اصلی ما برای حرکت به تصاویر است. این پوشه ها را بر روی رایانه شما در یک ساختار “درختی” آشنا و با کاربرد آسان نمایش می دهد. پنل Favorites به ما امکان می دهد تا سریعاً به پوشه ها و مکان پرونده هایی که بیشترین استفاده را داریم ، دسترسی داشته باشید ، دقیقاً مانند نشانک ها در مرورگر وب شما!

Adobe Bridge پانل های مرتبط را برای صرفه جویی در فضا با هم گروه می کند ، دقیقاً مانند فتوشاپ. و دقیقاً مانند فتوشاپ ، می توانیم با کلیک کردن روی برگه های نام در بالای گروه ، بین پنل های یک گروه جابجا شویم. در اینجا ، ما پنل موارد دلخواه را مشاهده می کنیم. به طور پیش فرض ، Bridge برخی از مکانهای فایل مشترک را به پانل موارد دلخواه اضافه می کند ، مانند دسک تاپ ، پوشه Documents و پوشه Pictures. با کلیک بر روی آنها می توانیم به سرعت به هر یک از این مکان ها برویم. همچنین می توانیم پوشه ها و مکان های پرونده خود را به پنل Favorites اضافه کنیم. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه این کار را در یک لحظه انجام دهیم:

bridge-cc-favorites-panel

پنل پوشه ها

برای جابجایی از موارد دلخواه به پنل پوشه ها ، روی برگه پوشه ها کلیک کنید:

adobe-bridge-folders-panel

پنل پوشه ها روش اصلی ما برای حرکت به تصاویر است. این به ما اجازه می دهد تا پوشه های خود را سوراخ کنیم تا به پرونده های مورد نیاز خود برسیم. با کلیک بر روی مثلث سمت چپ یک پوشه ، آن پوشه چرخانده می شود و پوشه های داخل آن مشخص می شوند. راه خود را از طریق پوشه ها ادامه دهید تا به یکی از مواردی که تصاویر شما را نگه می دارد برسید. در اینجا ، می بینیم که در حال حاضر پوشه ای به نام “JPEG” انتخاب شده است. پوشه “JPEG” درون پوشه والدی به نام “عکس” است. و پوشه “عکس” روی دسک تاپ من نشسته است:

folder-structure

افزودن پوشه ها به صفحه موارد دلخواه

به راحتی می توانیم یک پوشه به پنل Favorites اضافه کنیم. بگذارید بگوییم من می دانم که بارها و بارها به پوشه “JPEG” خود برمی گردم. به جای اینکه هر بار به آن دستی برویم ، می توانم به راحتی پوشه “JPEG” را به موارد دلخواه خود اضافه کنم. برای افزودن پوشه ای به موارد دلخواه خود ، روی آن (راست) / کنترل کلیک (Mac) در پنل پوشه ها کلیک راست کنید. سپس از فهرست افزودن به موارد دلخواه را انتخاب کنید:

add-to-favorites

با کلیک کردن روی برگه آن ، به پنل موارد دلخواه خود بازمی گردم. و در اینجا می بینیم که پوشه “JPEG” من به لیست اضافه شده است. دفعه بعدی که نیاز به دسترسی به پوشه داشتم ، می توانم سریع به سمت آن پرش کنم:

added-to-favorites

نوار Path

نوار Path در بالای رابط Bridge راهی دیگر به ما می دهد تا مکان پرونده فعلی خود را ببینیم. در اینجا دوباره می بینیم که من در پوشه “JPEG” هستم که داخل پوشه “عکس” روی دسک تاپ من است. اما Path Bar فقط به ما نشان نمی دهد که کجا هستیم. همچنین به ما اجازه می دهد تا به سرعت به مکان دیگری در طول مسیر برویم. به عنوان مثال ، اگر می خواستم به دسک تاپ خود بپرم ، تنها کاری که باید انجام دهم این است که روی “دسک تاپ” در نوار مسیر کلیک کنم و Bridge من را به آنجا می برد:

adobe-bridge-path-bar

دکمه های برگشت و جلو

Bridge همچنین دکمه های آشنا Back و Forward را در گوشه بالا سمت چپ به ما می دهد. این دکمه ها دقیقاً مانند دکمه های برگشت و جلو در مرورگر وب شما عمل می کنند. از آنها برای حرکت به عقب و جلو در سابقه پیمایش خود استفاده کنید:

back-forward-buttons-adobe-bridge

بارگیری عکس از دوربین با Bridge

اگر تصاویر مورد نیاز شما هنوز روی دوربین یا کارت حافظه شماست ، Bridge امکان بارگیری آنها را در رایانه آسان می کند. یک نماد دوربین کوچک را در نوار ابزار در سمت چپ بالای رابط پیدا خواهید کرد. این نماد دریافت عکس از دوربین است:

get-photos-from-camera

با کلیک بر روی نماد دوربین ، Adobe Photo Downloader باز می شود. در اینجا می توانیم دوربین یا کارت حافظه ای را انتخاب کنیم که تصاویر ما را در خود نگه می دارد. سپس می توانیم مکانی را که می خواهیم تصاویر را در رایانه خود ذخیره کنیم ، انتخاب کنیم. ما می توانیم هنگام بارگیری پرونده ها ، نام آنها را تغییر دهیم ، اطلاعات حق چاپ را به آنها اضافه کنیم و موارد دیگر! من در آموزش قبلی نحوه بارگیری عکس از دوربین شما را توضیح دادم:

adobe-photo-downloader

صفحه محتوا

هنگامی که با استفاده از پنل پوشه ها یا موارد دلخواه به تصاویر خود پیمایش کردیم ، آنها به صورت تصویر کوچک در صفحه محتوا ظاهر می شوند. پنل محتوا بزرگترین پنل در Bridge است که کل قسمت را در وسط اشغال می کند. در اینجا ، پیش نمایش تصاویر کوچک همه تصاویر داخل پوشه “JPEG” من را مشاهده می کنیم:

content-panel-preview

نوار لغزنده در پایین سمت راست رابط Bridge تنظیم اندازه تصاویر کوچک را آسان می کند. برای بزرگتر کردن تصاویر کوچک ، نوار لغزنده را به سمت راست بکشید. برای کوچکتر شدن به سمت چپ بکشید. همچنین یک نماد در دو طرف نوار لغزنده وجود دارد. با کلیک بر روی نمادها ، به صورت تدریجی اندازه تصویر بند انگشتی افزایش (کاهش می یابد)

thumbnail-size-slider

در اینجا می بینیم که پس از کشیدن لغزنده به سمت راست ، تصاویر کوچک من اکنون بسیار بزرگتر هستند. در واقع ، آنها آنقدر بزرگ هستند که فقط تعداد کمی از آنها می توانند در منطقه قابل مشاهده در صفحه محتوا قرار بگیرند. نوار پیمایشی در سمت راست پانل محتوا به ما امکان می دهد تا تصاویر کوچک خود را وقتی خیلی بزرگ هستند یا خیلی زیاد هستند ، مرور کنیم تا همه آنها را همزمان در صفحه قرار دهیم:

thumbnails-larger

 

صفحه پیش نمایش

برای انتخاب یک تصویر در پانل محتوا ، یک بار روی تصویر کوچک آن کلیک کنید. پیش نمایش تصویر در پانل Preview در بالا سمت راست رابط Bridge ظاهر می شود:

bridge-cc-preview-panel

تغییر اندازه پانل ها در Bridge

اگر متوجه شدید که پیش نمایش ، مانند من ، بسیار کوچک است ، می توانید به راحتی اندازه صفحه پانل را بزرگتر کنید. در واقع ، ما می توانیم دقیقاً به همان شیوه اندازه هر یک از پنل ها را در Bridge تغییر دهیم. کافی است نشانگر موشواره را روی خط تقسیم کننده عمودی در سمت چپ یا راست یک صفحه قرار دهید. یا روی خط تقسیم کننده افقی در بالا یا پایین پانل. نشانگر شما به یک نماد تغییر اندازه با دو فلش که در جهت مخالف قرار دارند تغییر می کند. روی خط تقسیم کلیک کرده و بکشید تا در صورت لزوم پانل تغییر اندازه دهد. مشاهده خواهید کرد که با تغییر اندازه پنل Preview ، اندازه تصویر داخل صفحه نیز به همراه آن تغییر می کند:

resize-bridge-preview-panel

افزایش اندازه یک پانل در Bridge اندازه پانل های دیگر را کاهش می دهد (از آنجا که فقط فضای زیادی روی صفحه وجود دارد). در این حالت ، با بزرگتر کردن پانل Preview ، پانل محتوای خود را کوچکتر کرده ام. اشکالی ندارد ، زیرا شخصاً ترجیح می دهم از فضا برای پیش نمایش های بزرگتر استفاده کنم. می توانید رابط را به هر روشی که دوست دارید شخصی سازی کنید:

larger-preview-panel

پیش نمایش های تمام صفحه

در حالی که پنل Preview خوب است ، گزینه Full Screen Preview در Bridge حتی بهتر است! با یک تصویر کوچک در پانل محتوا ، به منوی View در نوار منو در بالای صفحه بروید و پیش نمایش تمام صفحه را انتخاب کنید. یا فقط کلید فاصله را روی صفحه کلید خود فشار دهید:

view-fullscreen-preview

این بلافاصله تصویر شما را به نمای تمام صفحه می کشاند ، در حالی که کل تصویر روی صفحه قرار دارد. اگر نسبت تصویر تصویر شما با نسبت ابعاد صفحه نمایش شما یکسان نباشد ، میله های خاکستری را در دو طرف یا در بالا و پایین مشاهده خواهید کرد:

image-fullscreen-preview

نمایش ۱۰۰٪

با کلیک بر روی تصویر در حالت نمایش تمام صفحه ، شما را به نمای ۱۰۰٪ بزرگ می کند. در نمای ۱۰۰٪ ، هر پیکسل در تصویر دقیقاً یک پیکسل صفحه را اشغال می کند. این امر قضاوت درباره وضوح و فوکوس تصویر را آسان می کند. برای مشاهده و بازرسی مناطق مختلف ، می توانید تصویر را در حالی که در حالت مشاهده ۱۰۰٪ است کلیک کرده و بکشید. برای بزرگنمایی ، یک بار دیگر روی تصویر کلیک کنید. برای خروج کامل از حالت پیش نمایش تمام صفحه ، دکمه فاصله را دوباره روی صفحه کلید فشار دهید:

fullscreen-preview-100-percent

حالت مرور

حالت پیش نمایش تمام صفحه برای مشاهده تصاویر منفرد عالی است. اما اگر بخواهید به سرعت یک پوشه کامل از تصاویر را مرور کنید ، چه می کنید؟ اینجاست که حالت Review در Bridge واقعاً می درخشد. فقط به منوی View در بالای صفحه بروید و حالت بررسی را انتخاب کنید. یا Ctrl + B (Win) / Command + B (Mac) را روی صفحه کلید خود فشار دهید:

view-review-mode

حالت مرور تصاویر شما را به صورت چرخ فلک چرخان نمایش می دهد. با استفاده از فلش های چپ و راست در گوشه پایین سمت چپ صفحه می توانید از یک تصویر به تصویر دیگر بچرخید. همچنین می توانید کلیدهای جهت دار چپ و راست صفحه کلید را فشار دهید. وقتی به تصویری رسیدید که نمی خواهید آن را نگه دارید ، پیکان رو به پایین در پایین سمت چپ صفحه (یا کلید پیکان رو به پایین صفحه کلید خود) را فشار دهید. با این کار تصویر از قسمت انتخاب رها شده و به تصویر بعدی منتقل می شود. پس از بررسی تصاویر خود ، روی “X” در گوشه پایین سمت راست یا کلید Esc روی صفحه کلید کلیک کنید. با این کار حالت مرور بسته می شود. دوباره به پنل محتوا ، فقط تصاویری که در طول بررسی بررسی نکرده اید انتخاب می شوند:

adobe-bridge-review-mode

ابزار Loupe

در حالی که در حالت بررسی هستید ، می توانیم بر روی یک تصویر کلیک کنیم تا ابزار Loupe ظاهر شود. ابزار Loupe در Adobe Bridge مانند ذره بین عمل می کند. نقطه ای را که روی آن کلیک کردیم بزرگنمایی می کند بنابراین شاهد آن هستیم که در سطح بزرگنمایی ۱۰۰٪ است. این کار بررسی وضوح و فوکوس تصویر را آسان می کند. برای بررسی مناطق مختلف ، روی ابزار Loupe کلیک کرده و بکشید. برای بستن ابزار Loupe ، روی هر قسمت از آن کلیک کنید:

review-mode-loupe-tool

رتبه بندی تصاویر

برای آسان تر کردن تصاویر خوب از بد ، Bridge به ما اجازه می دهد رتبه بندی را بر روی تصاویر خود اعمال کنیم. از یک سیستم رتبه بندی محبوب یک تا پنج ستاره استفاده می کند. برای نشان دادن نحوه عملکرد رتبه بندی ، من سه تصویر را در صفحه محتوا انتخاب کرده ام. تصاویری که انتخاب کردم دوم ، سوم و چهارم در ردیف بالا است. برای انتخاب همزمان چند تصویر ، کلید Ctrl (Win) / Command (Mac) را روی صفحه کلید فشار داده و نگه دارید و بر روی تصاویر مورد نیاز کلیک کنید. یا اگر تمام تصاویر مورد نظر برای انتخاب در یک ردیف مداوم قرار داشته باشند ، راه ساده تری وجود دارد. برای انتخاب آن ، روی تصویر کوچک تصویر اول کلیک کنید. سپس ، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و بر روی آخرین تصویر کلیک کنید. با این کار اولین تصویر ، آخرین تصویر و همه تصاویر در بین آنها انتخاب می شود.

توجه داشته باشید که با انتخاب سه تصویر ، پانل پیش نمایش من پیش نمایش های بزرگتر از هر سه تصویر را نشان می دهد. پانل پیش نمایش می تواند همزمان حداکثر نه تصویر را نمایش دهد:

three-images-selected

بگذارید بگوییم من تصمیم گرفتم که این سه عکس را خیلی دوست دارم. ممکن است بخواهم نشان دهم که با دادن پنج ستاره به آنها. با انتخاب هر سه تصویر ، به منوی برچسب در بالای صفحه می روم. از آنجا ، من پنج ستاره را انتخاب می کنم. برای پاک کردن رتبه بندی قبلی از تصویر ، هیچ رتبه ای را انتخاب نکنید. برای تصاویری که می دانید نمی خواهید نگه دارید ، رد را انتخاب کنید:

five-star-rating

توجه داشته باشید که هر سه تصویر اکنون دارای درجه بندی پنج ستاره در زیر تصویر کوچک آنها هستند:

images-five-stars

فیلتر کردن تصاویر براساس رتبه بندی ستاره

هنگامی که به برخی از تصاویر امتیاز دادید ، می توانید پانل محتوا را فیلتر کنید تا فقط تصاویر با رتبه بندی مشخص را نشان دهد. روی نماد فیلتر موارد بر اساس رتبه بندی (ستاره) در سمت راست بالای رابط Bridge کلیک کنید. سپس ، از منو گزینه ای را انتخاب کنید. برای مشاهده فقط تصاویر ۵ ستاره خود ، نمایش ۵ ستاره را انتخاب می کنم:

filter-by-rating

و اکنون ، فقط آن سه تصویر با درجه ۵ ستاره در صفحه محتوا باقی مانده اند. تصاویری با کمتر از ۵ ستاره یا هیچ رتبه بندی به طور موقت پنهان می شوند. همچنین می توانیم فقط تصاویر رد شده یا تصاویر بدون رتبه بندی را مشاهده کنیم. یا ، می توانیم فقط تصاویر خود را بدون برچسب رنگی به آنها مشاهده کنیم:

only-five-star-images

پاک کردن فیلتر

برای مشاهده مجدد همه تصاویر خود ، بر روی نماد Filter آیتم های رتبه بندی کلیک کرده و از بالای منو Clear Filter را انتخاب کنید:

clear-filter

با پاک شدن فیلتر ، پانل محتوا بار دیگر همه تصاویر را در پوشه نمایش می دهد:

all-images-returned

پانل متاداده

در زیر پانل Preview در سمت راست ، پانل های فراداده و کلمات کلیدی قرار دارند که در یک گروه قرار گرفته اند. هر دوی این پنل ها فوق العاده ارزشمند هستند. پانل فراداده هر آنچه را که می خواهیم درباره یک تصویر بدانیم نمایش می دهد. می توانیم تاریخ شات ، تنظیمات دوربین مورد استفاده و اندازه و نوع پرونده را مشاهده کنیم. همچنین می توانیم حالت رنگی تصویر و عمق بیت ، یا روشن بودن یا نبودن فلاش و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنیم. از پانل فراداده همچنین می توان برای اضافه کردن جزئیات اضافی به تصویر مانند حق چاپ و اطلاعات تماس ما استفاده کرد. برای پیمایش در تمام جزئیات از نوار پیمایش در سمت راست استفاده کنید. برای باز و بسته کردن آنها ، بر روی عناوین مختلف دسته ها (ویژگی های پرونده ، هسته IPTC و غیره) کلیک کنید:

adobe-bridge-metadata-panel

صفحه کلمات کلیدی

صفحه کلمات کلیدی در کنار صفحه متاداده قرار دارد. روی تب Keywords کلیک کنید تا باز شود. پنل Keywords به ما امکان می دهد کلمات کلیدی توصیفی ایجاد کرده و آنها را به تصاویر اختصاص دهیم. بعداً ، هنگامی که نیاز به یافتن مجدد آن تصاویر داریم ، می توانیم آنها را توسط کلمات کلیدی آنها جستجو کنیم. برای افزودن کلمه کلیدی جدید ، روی دکمه New Keyword در پایین کلیک کنید ، سپس کلمه کلیدی خود را تایپ کنید. برای اختصاص کلمه کلیدی موجود به یک تصویر ، تصویر را در صفحه محتوا انتخاب کنید. سپس ، داخل کادر تأیید کلمه کلیدی مورد نظر خود کلیک کنید. می توانید چندین کلمه کلیدی را به همان تصویر اختصاص دهید. برای حذف کلمه کلیدی ، تصویر را در پنل محتوا انتخاب کنید ، سپس علامت کلمه کلیدی را بردارید:

adobe-bridge-keywords-panel

صفحه فیلتر

در زیر پنل Favorites and Folders در سمت چپ Bridge صفحه Filter قرار دارد. پیش از این ، مشاهده کردیم که می توانیم تصاویر نمایش داده شده در صفحه محتوا را بر اساس درجه بندی ستاره آنها فیلتر کنیم. اما این چیزی نیست که پنل فیلتر بتواند انجام دهد. ما می توانیم از پنل Filter برای فیلتر کردن تصاویر با کلمه کلیدی ، تاریخ ایجاد شده ، خواه تصویر در حالت افقی یا عمودی باشد ، توسط دیافراگم ، سرعت شاتر و تنظیمات ISO ، فاصله کانونی و موارد دیگر استفاده کنیم. حتی می توانیم تصاویر را با استفاده از مدل دوربین یا لنز خاصی که استفاده شده فیلتر کنیم.

برای استفاده از پانل فیلتر ، بر روی عناوین مختلف دسته ها کلیک کنید تا آنها را باز و بسته کنید. سپس بر روی هر یک از گزینه های فیلتر موجود در این گروه کلیک کنید تا انتخاب شوند. توجه داشته باشید که همیشه لیست گزینه های فیلتر کردن را مشاهده نخواهید کرد. به این دلیل که پانل Filter در Bridge پویا است. گزینه هایی که مشاهده می کنید بر اساس تصاویر موجود در پوشه انتخاب شده فعلی شما هستند. به عنوان مثال ، ممکن است تمام تصاویر موجود در پوشه از جهت افقی استفاده کنند. از آنجا که هیچ یک از آنها از جهت عمودی استفاده نمی کنند ، گزینه Portrait در گروه Orientation نمایش داده نمی شود:

adobe-bridge-filter-panel

پانل مجموعه ها

در پنل Filter پنل Collections قرار گرفته است. مجموعه ها به ما امکان می دهند تصاویر مرتبط را با هم گروه بندی کنیم. تصاویر ممکن است در تمام رایانه شما یا حتی در هارد دیسک های مختلف پراکنده شده باشند. پس از اضافه شدن تصاویر به مجموعه ، به راحتی می توان تصاویر و دسترسی به آنها را مشاهده کرد ، گویی همه در یک پوشه هستند. پنل Collections در Bridge نیز محلی است که ما مجموعه های هوشمند ایجاد می کنیم. یک مجموعه هوشمند به Bridge می گوید اگر تصاویر با معیارهای خاصی مطابقت داشته باشد ، به طور خودکار به مجموعه اضافه کند. در آموزش دیگری درباره مجموعه ها و مجموعه های هوشمند اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *