اخبار, معرفی محصول

نیکون Z9 با قابلیت انتخاب صدای شاتر معرفی شد

نیکون Z9 با توانایی تغییر صدایی که شاتر الکترونیکی ایجاد می کند و همچنین با پخش زنده ای که این شرکت نشان داد در حال معرفی است .

 

در حالی که نیکون سال گذشته اعلام کرد توانایی شخصی سازی صدای شاتر دوربین Z9 را دارد ، سفت‌افزار بتا که اجازه این قابلیت را می‌دهد هرگز به طور گسترده در اختیار مشتریان قرار نگرفت.

 

نیکون مشابه کاری که سال گذشته انجام داد ، صدای شاتر قابل انتخاب را در پخش زنده ای که در YouTube منتشر کرد و توسط Nikon Rumors مشاهده شد ، به اشتراک گذاشت. بحثی که حدود دو ساعت و هفت دقیقه به طول انجامید.

 

ارائه دهنده نیکون سه صدایی را به نمایش می گذارد که در حال حاضر در دسترس هستند و از آنجایی که Z9 دارای یک شاتر کاملا الکترونیکی است، صدا کاملا اختیاری است . کلیک استاندارد Z9 ، یک کلیک بیشتر شبیه به دوربین DSLR ، و  صدای شاتر که بیشتر شبیه به آنچه از دوربین فیلم نیکون شنیده می شود، است.

 

علاوه بر امکان انتخاب بین این گزینه ها ، میزان صدای شاتر را می توان بین یک تا پنج تنظیم کرد ، یکی بی صدا و پنج بلندترین است.

 

یکی از صداهایی که سال گذشته به نمایش درآمد ، صدای میو گربه بود ، که نشان می‌دهد نیکون در مقطعی علاقه داشت به عکاسان این توانایی را بدهد که فراتر از صداهای سنتی دوربین و جلوه‌های صوتی ، صدایی سرگرم‌کننده را گسترش دهند . این گزینه در سال جاری نمایش داده نشد . با این حال ، این شرکت در چت یک نظرسنجی برگزار کرد و از بینندگان پرسید که آیا می‌خواهند دوربین بتواند صداهای دیگری تولید کند ، که ۹۳٪ پاسخ مثبت دادند.

 

از نظر فنی ، ویژگی صدای شاتر سفارشی که در سال ۲۰۲۲ نشان داده شد ، نمونه اولیه ای بود که فقط برای سرگرمی ساخته شده بود ، اما نیکون می گوید که پاسخ به آن آنقدر مثبت بود که تصمیم گرفت آن را به یک ویژگی واقعی تبدیل کند .

 

با توجه به اینکه دلیل واقعی تبدیل شدن این ویژگی به دلیل بازخورد مثبت بود ، منطقی است که اگر این ویژگی به خوبی مورد استقبال قرار گیرد ، نیکون صداهای دیگری ، از جمله صداهای سرگرم کننده مانند میو گربه ، را اضافه خواهد کرد. اگر چنین است ، امیدواریم که یک سال کامل دیگر به نتیجه نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *