مقالات و آموزش‌ها

چگونه کارت های حافظه خود را سالم نگه دارید؟

کارت های حافظه خود را سالم نگه دارید

 

KEH یک پرایمر مفید بر روی کارت های حافظه منتشر کرده است که انواع مختلف، کدهای خطای رایجی که ممکن است هنگام استفاده از آنها با آنها مواجه شوید و نحوه مراقبت از آنها را شرح می دهد:

کارت‌های حافظه کاملاً محکم هستند و معمولاً انتظار می‌رود که در یک میلیون چرخه خواندن/نوشتن/پاک کردن کار کنند. با این حال، ضعیف‌ترین بخش کارت، کانکتورها هستند و باید حدود ۱۰۰۰۰ جاگذاری/حذف در دوربین یا کارت‌خوان را تحمل کنند.

 

مهم نیست که دوربین شما از چه نوع کارتی (CF I&II، SD، XD، SM، MS و غیره) استفاده می‌کند، ایده خوبی است که آن را به طور منظم فرمت کنید. در حالی که ممکن است اغلب اتفاق نیفتد، اما این کارت های کوچک اطلاعات ممکن است شکست بخورند و به طور غیرمنتظره ای به پایان عمر خود برسند. برای حفظ سلامت کارت خود، هر از چند گاهی آن را در دوربین فرمت کنید. (بعد از هر بار دانلود اصلی کارتم را فرمت می کنم). این کار کارت را پاک می کند و تمام داده ها را پاک می کند. البته مطمئن شوید که قبل از فرمت کردن، تمام فایل های روی کارت را دانلود کرده و در رایانه ذخیره کرده اید.

 

از آنجایی که تعداد چرخه‌های درج/حذف کارت به مراتب کمتر از تعداد چرخه‌های خواندن/نوشتن است، بسیار مهم است که کارت‌های خود را به آرامی کار کنید تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *