نقد و بررسی

بررسی بهترین های دوربین عکاسی سونی

بررسی بهترین های دوربین عکاسی سونی

سونی برندی بی نظیر می باشد که محصولات بسیاری را تولید و در بازار عرضه کرده است؛ محصولات این کمپانی را دیگر همگی ما میشناسیم، محصولات این شرکت عبارت اند از یخچال هایی بی رقیب، گوشی های منحصر بفرد و دوربین عکاسی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

این کمپانی در ابتدای فعالیت خود، نوار های مغناطیسی تولید می کرد و پس از آن هر سالی که گذشت، تولیدات خود را در زمینه های مختلف گسترش داد.

( این شرکت با نام “توکیو تسوشین” فعالیت خود را در سال 1946 آغاز کرد )

دوربین عکاسی سونی

خب حالا برویم به سراغ دوربین های Mirrorless این برند؛ در صورتی که بخواهیم به دوربین های سونی نگاهی بی اندازیم، می توانیم به دوربین های بدون آینه این شرکت اشاره کنیم زیرا که Sony تمرکز اصلی خود را بر روی تولید این مدل از دوربین های عکاسی گذاشته است و می توان گفت در این زمینه بی نظیر می باشد!

دوربین عکاسی سونی متقاضیان بسیاری ندارد و اکثر عکاسان به سوی خرید از برند های کانن و نیکون می روند اما این موضوع باعث نمی شود ویژگی های این محصول نادیده گرفته شود؛ زیرا که سونی در اکثر مواقع سعی می کند در محصولاتش ویژگی هایی قرار دهد که رقبایش از آنها بی بهره اند!

سونی برای دوربین های “دی اس ال آر و بدون آینه” رده بندی ای مختص به خود تعیین کرده تا تمام کاربرانش از ( مبتدی، نیمه حرفه ای و پیشرفته ) بتوانند از محصولاتش بهره لازم را ببرند.

دوربین DSLR سونی و دیگر محصولات دی اس ال آر دارای قابلیت های بسیاری هستند که فعالیت را برای کاربران خود بسیار آسان تر می کنند؛ این قابلیت های منحصر بفرد عبارت اند از  ثبت تصاویری با روشنایی بالا، ضبط ویدیویی بدون نویز و نظایر آن…

دیگر مزیتی که این مدل از دوربین ها دارند به دسترسی کاربران به لنز های مورد نیاز خود ربط دارد، زیرا که هر عکاس در یک حوزه فعالیت می کند و هر تصویر برداری ای نیازمند لنز و دوربین مختص به خود است!

کمپانی سونی یکی از رتبه داران در زمینه تولید لنز های فوق العاده در بازار جهانی عکاسی و فیلم برداری است و همین عامل باعث شد تا سونی به فکر گسترش فعالیت خود در زمینه تولید لنز دوربین عکاسی بی افتد.

علاوه بر آن یکی از اصلی ترین عواملی که این برند را نسبت به رقبای خود متمایز می کند، تصویر برداری به صورت پرتره با این دوربین ها است.

 

“قدرت فوکوس بر روی نقاط تعیین شده بسیار بالا است”

 بررسی بهترین های دوربین عکاسی سونی

خب حالا که کمی با محصولات این شرکت آشنا شدید، بیایید به یکی از بهترین دوربین های تصویر براری سونی از دید کاربرانش، نگاهی بی اندازیم و آن را بررسی کنیم.

دوربین سونی SONY A7 S III

این محصول زمانی که وارد بازار جهانی دوربین عکاسی شد، تمام رقبایش را در زمینه فیلم برداری پشت سر گذاشت؛ از سویی دیگر حسگری 12 مگاپیکسلی درون این دوربین عکاسی جای گذاری شد تا بتواند تصاویر و ویدیو های خود را با وضوحی بی نظیر ثبت کند و لزوم دارد بدانید فیلم برداران مجالس عروسی، آتلیه داران و طراحان ویدیو برای تیزر می توانند بهترین تجربه را با این دوربین داشته باشند.

“این دوربین عکاسی فول فریم می باشد”

 بررسی بهترین های دوربین عکاسی سونی

همانطور که در بالا گفته شد، وجود حسگر 12 مگاپیکسلی درون این دوربین باعث می شود که کاربر بتواند فیلم برداری های خود را به صورت 4k با سرعت 120 فریم در ثانیه انجام دهد.

دوربین عکاسی SONY A7 S III ابعادی بزرگ تر از محصولات قبلی خود دارد و حسگر موجود در این دوربین از BSI CMOS بهره می برد که باعث می شود سرعت تصویر برداری تا حد زیادی افزایش یابد و از سویی دیگر کیفیت تصاویر و ویدیو های ضبط شده با آن، فوق العاده شوند؛ زیرا که روشنایی، وضوح و کیفیت درون تصاویر گرفته شده با این دوربین عکاسی، به راحتی قابل مشاهده است!

“یکی دیگر از مزیت هایی که A7S III را نسبت به دیگر رقبایش متمایز می کند، وضوح و روشنایی منظره یاب این دوربین عکاسی می باشد و این عامل به بکار گیری منظره یاب الکترونیکی Oled برمی گردد”

این دوربین عکاسی به جهت بهره گیری کاربران نیمه حرفه  و پیشرفته تولید و در بازار عرضه شده است؛ همچنین این محصول متناسب با تصویر برداری از حیات وحش، طبیعت، عکس برداری خانوادگی، فیلم برداری آتلیه داران، ضبط ویدیو از مراسم های مختلف و نظایر آن… می باشد.

ویژگی و امکانات دوربین سونی A7r Iv اعم از: بدنه DSLR، توانایی تصویر برداری با رزولوشن 2832 × 4240، دارای 12 پیکسل موثر، سرعت شاتر 30 فریم بر ثانیه، دارای منظره یاب بی نظیر، دارای صفحه نمایش چرخان لمسی و…

فوکوس دوربین عکاسی SONY A7 S III و SONY A7r IV

این دوربین توانایی فوکوس خودکار بر روی چهره افراد درون کادر، تشخیص فاز ها درون تصویر، فوکوس بر روی سوژه در حال حرکت، فوکوس تکی و پیوسته، فوکوس بر روی نقاط تعیین شده توسط تصویر بردار و یا فیلم بردار و فوکوس بر روی مرکز کادر را دارد.

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *