مقالات و آموزش‌ها

تشخیص باتری های اصل از تقلبی در دوربین های کانن

باتری بخش مهمی از هر دوربین از جمله دوربین کانن است اگر باتری دوربین شما قدرت کافی برای گرفتن عکس نداشته باشد و کیفیت پایینی داشته باشد، فرآیند عکسبرداری با مشکل مواجه خواهد شد.

هشدارها در مورد بسته های باتری لیتیوم یون تقلبی و شارژرها

این هشدار برای گروه‌های محصول Canon زیر قابل اعمال است :

  • دوربین های دیجیتال کامپکت
  • دوربین های دیجیتال SLR
  • دوربین های ویدئویی دیجیتال

اخیراً تأیید شده است که بسته‌ های باتری لیتیوم یونی تقلبی و شارژرهای دوربین‌ های کامپکت دیجیتال کانن، دوربین ‌های دیجیتال SLR و دوربین‌ های ویدیویی دیجیتال در بازار، به‌ ویژه در سایت ‌های حراج اینترنتی، در گردش هستند.

در بسیاری از موارد، تقلبی ‌ها به ویژگی ‌های ایمنی که استاندارد های کیفیت تعیین شده را برآورده می‌ کنند، مجهز نیستند. در نتیجه، هنگام استفاده از شارژ می ‌توانند باعث بروز مشکلات مختلفی شوند .

 

خطرات استفاده از باتری تقلبی کانن

ایمنی

محصولات تقلبی Canon مطابق با استانداردهای کیفیت دقیق محصولات اصلی Canon تولید و آزمایش نشده اند و ممکن است به شما یا محصول شما آسیب برساند. به عنوان مثال، باتری‌های تقلبی می‌توانند گرمای بیش از حد تولید کنند، نشت یا منفجر شوند و باعث آسیب‌های شخصی جدی یا آسیب‌های جبران‌ناپذیر به محصول شما شوند.

کیفیت

جوهر و کارتریج تونر تقلبی Canon ممکن است نشت کند، هد چاپگر را مسدود کند یا منجر به تار شدن رنگ و رگه‌شدن شود. کارتریج های تقلبی نیز احتمالاً ظرفیت چاپ کمتری نسبت به محصولات اصلی دارند. ظرفیت چاپ کارتریج های تقلبی که کانن آزمایش کرده است در مقایسه با کارتریج های اصلی کانن بین 28 تا 69 درصد است.

محیطی

محصولات اصلی Canon با قوانین بین المللی و اروپایی از جمله WEEE، دستورالعمل RoHS و مقررات REACH مطابقت دارند. بعید است که محصولات تقلبی با این قوانین مطابقت داشته باشند و بنابراین خطر بیشتری برای محیط زیست ایجاد می کنند.

 

 

برای اطمینان از ایمنی، کانن از مشتریان خود می ‌خواهد که از محصولات تقلبی در فروشگاه‌ ها یا به صورت آنلاین استفاده نکنند یا سهواً خرید نکنند.

لطفاً توجه داشته باشید که Canon هیچ مسئولیتی در قبال نقص یا حوادث ناشی از استفاده از بسته ‌ها و شارژرهای باتری لیتیوم یون غیر اصل Canon ، از جمله موارد تقلبی، ندارد.

کمپانی Canon واقعاً از وفاداری مداوم شما نسبت به محصولات اصلی Canon قدردانی می کند.

چگونه می توانم بگوییم که اصل است؟

علاوه بر نشانگرهای مشخص مانند موارد ذکر شده، می‌ توانید با بررسی هولوگرام منحصر به‌ فرد موجود در بسته‌ بندی بسته‌ های باتری اصلی کانن، به راحتی تشخیص باتری های اصل از باتری های تقلبی یک بسته باتری شوید.

هولوگرام باید کلمه Canon را در نوارهای افقی نشان دهد. یک شکل مارپیچ نیز در بین این نوارها نمایش داده می شود که روی آن کلمه “اصیل” چاپ شده است. علاوه بر این، رنگ هولوگرام زمانی که از جلو به سمت افقی کج می شود، از طلایی به رنگ مایل به سبز تغییر می کند. اگر این تغییر رنگ رخ ندهد، هولوگرام جعلی است. همیشه مراقب باشید که هولوگرام های جعلی را بررسی کنید.

بر کسی پوشیده نیست که باتری های نام تجاری بسیار گران تر از همتایان ارزان تر خود هستند. برای مثال Canon LP-E6 را در نظر بگیرید. در آمازون، یک Canon LP-E6 جدید حدود 60 دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت یک برند خارج از آن به 4 دلار می رسد. اگر فیلمساز هستید، باتری های 60 دلاری می توانند به سرعت جمع شوند. اما ضربه های ارزان تر قطعاً با مشکلات اضافی همراه است.

بزرگترین مشکل استفاده از باتری های غیر کانن این واقعیت است که آنها معمولاً به خوبی با دوربین های کانن ارتباط برقرار نمی کنند. این امر بررسی عمر باتری را غیرممکن می کند، بنابراین واقعاً راهی برای دانستن مدت زمان باقی مانده وجود ندارد. اگر در حال عکاسی از یک رویداد مانند عروسی هستید، این بسیار مشکل ساز است.

با گذشت زمان، من به آرامی باتری های ارزان قیمت خود را با باتری های رسمی کانن جایگزین می کنم، اما چگونه می دانید که باتری ارزان eBay یک باتری واقعی برند Canon است یا یک باتری خاموش؟

 

 

 

نکات تشخیص باتری های اصل از باتری های تقلبی

  • از نمایندگی های مجاز یا مستقیماً از سازنده خرید کنید
  • در خرید از طریق سایت های خارجی دقت کنید
  • مراقب قیمت‌های «خیلی خوب برای واقعی بودن» باشید
  • بررسی کنید تا از کیفیت بالای بسته بندی مطمئن شوید
  • مراقب پیام های مشکوک باشید
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید باتری شما به راحتی در دستگاه شما قرار می گیرد
  • مراقب گرمای بیش از حد باشید
  • مطمئن شوید که باتری شما شارژ نگه می دارد

 

 

آشنایی با انواع باتری دوربین اصلی

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، باید نوع باتری مورد استفاده دوربین را تعیین کنید. باتری های دوربین اصلی و با کیفیت موجود در بازار به 4 دسته کلی تقسیم می شوند:
باتری سری BP: این سری باتری برای مصرف کنندگان و نیمه حرفه ای ها طراحی شده است. اگر دوربین شما یک دوربین رده بالا است، احتمالاً با BP نیز کار می کند.

باتری سری NP: این مدل باتری برای دوربین های عکاسی بزرگ و ظرفیت بالا برای دوربین های سری حرفه ای می باشد.

باتری سری NB: این باتری دوربین برای دوربین های مصرف کننده در نظر گرفته شده است. و در مقایسه با سری BP سبکتر و کوچکتر است.

باتری های سری LP: برد حرفه ای جدید و سبک تری دارند و نسبت به سری NP در سطح بالاتری قرار دارند.

فقط سری NP دارای باتری نیکل است. باتری های باقی مانده لیتیوم یونی هستند. باتری های لیتیوم یونی از نظر ظرفیت و کیفیت کاملاً شبیه باتری های نیکل هستند.

اما وزن آنها 20 تا 35 درصد سبکتر است. این صرفه جویی در وزن بدون از دست دادن انرژی موضوع بسیار مهمی برای استفاده در دوربین های دیجیتال است.

مقایسه لوگوها

در صورت شک، اجازه دهید نمایندگی کانن آن را بررسی کند. اگر هنوز مطمئن نیستید، دریغ نکنید با ما در مورد سؤالات تماس بگیرید.

به قیمت باتری دقت کنید

کالاهای تقلبی معمولا قیمت پایین و ناچیزی دارند. اما گاهی اوقات قیمت می تواند بسیار بالاتر از قیمت اصلی باشد. سعی کنید با جستجو در اینترنت قیمت اصلی باتری مورد نیاز را پیدا کنید.این کار به تشخیص باتری های اصل از باتری های تقلبی به شما کمک می کند.

زمان شارژ باتری را بررسی کنید

ظرفیت باتری یا آمپر ساعت که میلی آمپر نیز نامیده می شود، در باتری های دوربین دیده می شود. این مقدار را می توان به درستی در پشته های جعلی نشان داد. اما برای تشخیص اصالت باتری دوربین، وضعیت باتری باید به صورت دستی بررسی شود. اگر در عمل ظرفیت باتری متفاوت از مقدار مشخص شده باشد، باتری به سرعت تخلیه می شود.

خواندن کاتالوگ دوربین و سرچ اینترنتی

تفاوت بین باتری اصلی و تقلبی در باتری های مختلف وجود دارد. در واقع باید با نوع باتری استفاده شده توسط دوربین خود آشنا باشید. قبل از خرید باتری باید در مورد دوربین و نوع باتری آن در کاتالوگ آن مطالعه کنید و سپس در اینترنت جستجو کنید تا اطلاعات خود را تکمیل کنید.

مواردی که در مورد محصولات تقلبی باید به آنها توجه کرد

– هولوگرام های تقلبی اغلب به صورت نامرتب نمایش داده می شوند و آسیب دیده، تار، در رنگ یا اندازه نادرست به نظر می رسند.

– آرم های کانن روی بسته بندی های تقلبی ممکن است بد تولید شوند، با رنگ، فونت یا اندازه اشتباه.

– بسته بندی ممکن است به نظر برسد که دوباره مهر و موم شده، استفاده مجدد یا دستکاری شده است.

– بسته بندی ممکن است دارای اشتباهات املایی یا عدم وجود علائم نگارشی باشد.

– مراقب فروشندگان با قیمت های غیرعادی پایین باشید.

– در خرید اینترنتی و از سایت های حراج اینترنتی دقت کنید. همه محصولاتی که به صورت آنلاین خریداری می‌شوند تقلبی نیستند، اما جعل‌کنندگان معمولاً از اینترنت برای فروش کالاهای تقلبی برای سرعت، ناشناس بودن و دسترسی جهانی استفاده می‌کنند، بنابراین لطفاً هنگام خرید آنلاین مراقب باشید.

 

 

منبع : کانن

لینک مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *