مقالات و آموزش‌ها

علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن چیست؟

علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن چیست؟

علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن خرابی در بخش صفحه نمایش یا حتی قطعات داخلی دوربین است. در بسیاری از موارد، این مشکل به دلیل جدا شدن کابل اتصال ال سی دی بروز پیدا می‌کند و با یک بررسی کلی می‌توان را بر طرف کرد. با این حال، علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن ممکن است در بخش تغذیه آن باشد. در هر شرایطی، بهتر است پس از اطمینان از وجود تغذیه مناسب دوربین و رفع نشدن مشکل، با یک متخصص تماس بگیرید.

 

کدهای خطا مربوط به نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن

مزیت مهمی که برند کانن در دوربین‌های دیجیتال خود ارائه کرده است، امکان دسترسی به کدهای خطا روی صفحه نمایش است. با بررسی این کدهای خطا از روی دفترچه راهنمای دوربین دیجیتال کانن می‌توانید مشکل را مشاهده کنید. چند مورد از کدهای خطا که ممکن است علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن باشند، به صورت زیر هستند.

  • ERR 02: مشکل کارت حافظه
  • ERR 10: اختلال فایل
  • ERR 40: مشکل منبع انرژی
  • ERR 80: مشکل الکترونیکی و اختلال تصویر
  • ERR 50: اختلال الکترونیک

ضربه خوردن دوربین دیجیتال کانن

ضربه خوردن و فشار وارد شدن می‌تواند علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن باشد. شاید با یک ضربه شدید، ال سی دی دستگاه با مشکل مواجه شود و حتی امکان شکستن بخش‌های الکترونیکی و نوری آن وجود دارد. البته، اگر ضربه وارد شده شدید نباشد هم، امکان این وجود دارد تا در بخش اتصال کابل ال سی دی مشکلاتی به وجود آید.

در حالت کلی، اگر پس از ضربه خوردن دوربین‌تان با مشکل نبود تصویر مواجه شدید، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید تا مشکل را در همان ابتدای کار بر طرف کند. در بیشتر موارد قطع شدن کابل ارتباطی ال سی دی است که منجر به قطع شدن تصویر روی آن خواهد شد. در شرایطی که صفحه نمایش دوربین دیجیتال کانن با شکستگی روبرو شود، نیاز به تعویض آن با یک صفحه نمایش جدید است.

آب خوردگی دوربین دیجیتال کانن

آب خوردگی دوربین علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن است و این دلیل را می‌توان اصلی‌ترین مورد برای نبود تصویر به حساب آورد. شاید شما متوجه نباشید و دوربین‌تان در یک محیط پر رطوبت با آب خوردگی مواجه شود و این رطوبت باعث مشکل در بخش ال سی دی و حتی برد داخلی خواهد شد. آب خوردگی دوربین دیجیتال مشکل بسیاری از عکاسان حرفه‌ای و تازه کار است و در صورت دقت نکردن به این نکته ممکن است مشکلات مختلفی برای دوربین‌تان به وجود آید.

خراب شدن ال سی دی دوربین دیجیتال کانن

خراب شدن ال سی دی دوربین به دلایل مختلف از مشکلات رایج آن است. ممکن است یک شوک الکتریکی یا حرارتی منجر به از کار افتادن سلول‌های صفحه نمایش شود و در این صورت شما نخواهید توانست تا تصویر خوبی روی آن مشاهده کنید. از دیگر دلایل خرابی صفحه نمایش قرار دادن آن زیر نور آفتاب به مدت طولانی است و این نور شدید مطمئنا منجر به آسیب به بخش‌های داخلی ال سی دی خواهد شد. بهتر است همیشه کاور دوربین و محافظ آن را به همراه داشته باشید و از نظر رطوبت، حرارت، نور خورشید و سایر موارد آن را محافظت کنید.

 

علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن چیست؟

 

راه حل مشکل برای رفع مشکل تصویر دوربین دیجیتال کانن

راه حل مشکل برای رفع مشکل تصویر دوربین دیجیتال کانن وجود دارد و در اکثر موارد با یک بررسی کلی و تعویض یا تعمیر یک بخش می‌توان دستگاه را به صورت سالم استفاده کرد. علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن در بیشتر موارد مربوط به آب خوردگی صفحه نمایش، خرابی آن، قطع اتصال کابل یا حتی مشکل در بخش تغذیه است.

 

علت نداشتن تصویر در دوربین دیجیتال کانن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *