معرفی محصول, مقالات و آموزش‌ها

عکس‌ها و اطلاعات بیشتری از کانن EOS R3 منتشر شد

شرکت ژاپنی کانن به‌تازگی اطلاعات بیشتری را درباره‌ی دوربین بدون آینه و حرفه‌ای کانن EOS R3 منتشر کرده است. البته باید بگوییم که علاوه ‌بر این اطلاعات جدید، این شرکت تصاویر جدیدی را هم از این دوربین بدون آینه منتشر کرده است.

کانن عنوان کرده است که دوربین کانن EOS R3 دارای یک نمایشگر LCD متحرک و قابلیت‌های متعدد در زمان فیلم‌برداری است. نگاهی به تصاویر منتشر شده از قسمت پشتی این دوربین نشان می‌دهند که محل قرارگیری چشم در منظره‌یاب الکترونیکی به‌ کار رفته در این دوربین دارای اندازه‌ی بسیار بزرگی است.

البته باید گفت که با وجود مطرح شدن این اطلاعات و تصاویر جدید درباره‌ی این دوربین، شرکت کانن هنوز اعلام نکرده است که این دوربین را چه زمانی به بازار عرضه خواهد کرد و قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین چقدر خواهد بود. در واقع باید گفت که کانن تنها اطلاعاتی را درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد این دوربین منتشر کرده است.

همچنین در تصاویر جدید منتشر شده از این دوربین، دوربین کانن EOS R3 را در حالی می‌بینیم که به لنز‌های مختلفی با مانت RF متصل شده است. همان‌گونه که پیش‌تر هم گفته شده بود کانن دوباره می‌گوید که این دوربین دارای سیستم فوکوس بهبود یافته‌ای است و به دلیل استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق در آن، قابلیت‌های فوکوس این دوربین در زمان ردیابی سوژه هم بهبود یافته است.

 

 

با توجه به این موضوع، دوربین کانن EOS R3 در زمان عکاسی به شکل بهتری می‌توانند چهره، چشم، سر و حیوان‌ها را تشخیص دهد و بر روی آن‌ها فوکوس و آن‌ها را دنبال کند. همچنین سیستم فوکوس به‌ کار رفته در این دوربین دارای قابلیت جدیدی به نام تشخیص سوژه‌های خودرویی است. همان‌گونه که از نام این قابلیت مشخص است، وجود این قابلیت به دوربین کانن EOS R3 اجازه می‌دهد تا به شکل بهتری سوژه‌های خودرویی و موتور سیکلت‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را دنبال کند.

کانن می‌گوید که استفاده از این ویژگی در این دوربین، آن را به دوربینی ایدئال برای عکاسان فعال در زمینه‌ی عکاسی از ورزش‌های خودرویی تبدیل می‌کند. کانن همچنین می‌گوید که این دوربین می‌تواند قابلیت‌های فوکوس خود را در محیط بسیار تاریک و حتی تا EV -7 هم ارائه دهد.

 

در ضمن این دوربین در زمان عکاسی و فیلم‌برداری می‌تواند با ترکیب لرزشگر تصویر داخل بدنه و لرزشگیر تصویر به کار رفته در لنز‌های با مانت RF، لرزش تصاویر را تا ۸ استاپ کاهش دهد. علاوه ‌بر این موضوع، کانن جزئیاتی را هم درباره‌ی توانایی‌های این دوربین در زمان فیلم‌برداری منتشر کرده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط کانن می‌توانیم بگوییم که دوربین کانن EOS R3 در زمان فیلم‌برداری می‌تواند این کار را با رزولوشن ۴K و با پشتیبانی از کانن Log 3‌ انجام دهد. همچنین این دوربین می‌تواند در زمان فیلم‌برداری به ضبط فیلم‌های با فرمت RAW هم بپردازد.

حال که صحبت از فیلم‌برداری شد باید به این نکته هم اشاره کنیم که کانن اعلام کرده است که دوربین کانن EOS R3 با دو جای مموری کارت عرضه خواهد شد و نوع یکی از مموری کارت‌های به کار رفته در این دوربین CFexpress و دیگری SD است. البته کانن مشخص نکرده است که مموری کارت CFexpress به کار رفته در این دوربین از چه نوعی خواهد بود.

 

 

با این وجود انتظار داریم که کانن تغییری را در فرمت این مموری کارت ایجاد نکند و همانند دوربین‌های قبلی این شرکت از مموری کارت CFexpress تایپ B در این دوربین هم استفاده شود. در ضمن کانن در دوربین EOS R3 از باتری LP-E19 استفاده کرده است. برای اطلاع باید بگوییم که کانن پیش‌تر از این نوع باتری در دوربین کانن EOS 1DX Mark III استفاده کرده بود.

 

رخ دادن این اتفاق به این معنی است که کاربرانی که هم اکنون در حال استفاده از دوربین DSLR و پرچمدار کانن EOS 1DX Mark III هستند، می‌توانند بعد از تهیه‌ی دوربین کانن EOS R3، از باتری و شارژر دوربین DSLR خود برای این دوربین هم استفاده کنند.

کانن همچنین می‌گوید که این دوربین برای انتقال سریع عکس‌ها دارای پشتیبانی از کابل LAN و شبکه‌ی Wi-Fi 5GHz است. در ضمن دوربین کانن EOS R3 دارای محل اتصال جدیدی برای اتصال لوازم جانبی مختلف است. شرکت کانن درباره‌ی این محل اتصال جدید می‌گوید که استفاده از این محل این پتاسنیل را ایجاد می‌کند که بتوان از آن در جهت گسترش ارتباطات و قدرت این دوربین استفاده کرد.

دوربین کانن EOS R3 دارای کنترلر‌های جدید و با کاربرد‌های مختلفی است. البته باید گفت که اولین‌بار در تاریخ شرکت کانن است که این شرکت در دوربینی با بدنه‌ی مجهز به گریپ عمودی، از نمایشگری لمسی و چرخان استفاده می‌کند.

 

همان‌گونه که در تصاویر منتشر شده از قسمت پشتی این دوربین مشخص است، ناحیه قرار گرفته در اطراف منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین دارای اندازه‌ی بسیار بزرگی است. اگر به خاطر داشته باشید در اولین خبر منتشر شده درباره‌ی توسعه‌ی این دوربین توسط کانن، به این موضوع اشاره شد که دوربین کانن EOS R3 اولین دوربین دیجیتال کانن خواهد بود که در آن از سیستم فوکوس خودکار با پشتیبانی از حرکت‌های چشم کاربر استفاده شده است.

 

در ضمن در ماه گذشته و در پتنت ثبت شده توسط کانن جزئیات بیشتری درباره‌ی این ویژگی و چگونگی قرارگیری آن در منظره‌یاب الکترونیکی منتشر شد. در این پتنت به این موضوع اشاره شد که اطراف قسمت جلویی منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین دارای قسمت‌های مجهز به نور‌ها اینفرارد است که این نور‌ها پس از بازتاب از سطح چشم به سمت یک سنسور که در قسمت جلویی دوربین قرار گرفته‌ است، می‌روند.

در نتیجه می‌توان گفت که افزایش اندازه‌ی ناحیه‌ی قرار گرفته در اطراف منظره‌یاب الکترونیکی شاید به این دلیل باشد که کانن بتواند تجهیزات مربوط به این فناوری مانند نور‌های اینفرارد را در این قسمت قرار دهد.

همچنین بعد از افزایش اکسپوژر در عکس منتشر شده از قسمت پشتی این دوربین می‌توان محل قرارگیری منظره‌یاب الکترونیکی در این دوربین جدید را دید. همان‌گونه که پیش‌تر گفته شده کانن اندازه‌ی ناحیه‌ی قرار گرفته در اطراف این منظره‌یاب الکترونیکی را به این دلیل افزایش داده است تا بتواند از آن برای قرار دادن فناوری‌های مربوط به فوکوس خودکار با استفاده از حرکت چشم استفاده کند.

در نهایت باید بگوییم که کانن می‌گوید که این شرکت ممکن است اطلاعات بیشتری را از این دوربین تا قبل از رونمایی رسمی از آن منتشر کند. البته این شرکت اعلام نکرده است که چه زمانی از این دوربین رونمایی خواهد کرد.

 

منبع: PetaPixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *