اخبار, معرفی محصول

لنز 150 T3.0 Tele Cine دارای فوکوس گسترده تر و محدوده عنبیه ، رو نمایی شد

ایریکس نسخه دوم لنز سینمایی T3.0 150 میلی متری خود را با نام لنز 150 T3.0 Tele Cine معرفی کرده است که جایگزین نسخه قبلی نمی شود، اما با بهبود فوکوس و محدوده دیافراگم و حذف نام ماکرو، آن را برای مخاطبان وسیع تری قابل استفاده می کند.

اولین نسل لنز Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 در سال 2019 عرضه شد و این شرکت می‌گوید که با استقبال خوبی مواجه شد، این واقعیت برای ماکرو طراحی شده بودکه محدوده فوکوس آن را بسیار دقیق، و در خارج از موقعیت‌های ماکرو آن را کوچک می‌کرد. از آنجایی که این لنز برای موقعیت‌های سنتی‌تر استفاده می‌شد، Irix تصمیم گرفت نسخه جدیدی از لنز را تولید کند که مناسب‌تر با آن محیط باشد و در حالی که از نظر اپتیکی و مکانیکی بسیار شبیه به نسخه 2019 است، دو تفاوت مهم وجود دارد:

اول، محدوده فوکوس اصلاح شده است و از 0.67 متر (26.378 اینچ) شروع می شود که Irix می گوید دقت بسیار بیشتری در حرکت حلقه فوکوس در محدوده دو متر تا بی نهایت فراهم می کند. دامنه حرکت حلقه در 270 درجه بدون تغییر باقی مانده است.

دوم، محدوده دیافراگم لنز نیز تغییر کرده است و حداکثر مقدار در نسخه جدید “Tele” اکنون T22 است.

لنز Irix 150mm T3.0 Tele دارای 12 عنصر نوری است که در 9 گروه چیده شده اند، شامل چهار عنصر HR و 3 عنصر ED، که به گفته ایرکس به لنز اجازه می دهد تا قدرت تفکیک کافی برای تولیدات ویدئویی تا 8K داشته باشد. این شرکت می‌گوید که ترکیب فاصله کانونی 150 میلی‌متری و دیافراگم عنبیه 11 پره، «بوکه تماشایی» را ارائه می‌کند و به لطف دیافراگم T3.0، فیلمسازان می‌توانند به ایزوله‌کردن عالی سوژه دست یابند.

Irix می‌گوید: «ساختار نوری لنز وضوح تصویر عالی را تضمین می‌کند، اما با رنگ‌های ملایم و درخشش مشخص و ظریف – این همان چیزی است که Irix منحصر به فرد و سینمایی به نظر می‌رسد.»

این لنز دارای مقداری عایق در آب و هوا است، از جمله پنج حلقه اورینگ لاستیکی ، آنچه که Irix در نقاط “مهم” توصیف می کند. نکته قابل توجه، نسخه PL-mount تنها دارای چهار حلقه اورینگ است.

از آنجایی که این لنز یک لنز سینمایی است و اپتیک با جعبه‌های مات با قطر ۹۵ میلی‌متر سازگار است، از یک رزوه فیلتر جلویی ۸۶ میلی‌متری استفاده می‌کند، و از طریق چرخ دنده‌های داخلی از ریگ فوکوس پشتیبانی می‌کند (۱۱۹ در حلقه فوکوس، ۱۱۰ کل در حلقه دیافراگم).

لنز 150 T3.0 Tele Cine در هفت پایه دوربین موجود است: Canon EF، Canon RF، Sony E، Nikon Z، Micro Four Thirds و Arri PL. از امروز با قیمت 1195 دلار (1295 دلار برای نسخه PL-mount) مستقیماً از Irix در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *