اخبار, معرفی محصول

نیکون از لنز 16 هزار دلاری Nikkor Z 600mm F4 با مبدل 1.4x داخلی رونمایی کرد

نیکون لنز نیکور Z 600 میلی‌متری F4 TC VR S را معرفی کرده است، یک لنز سوپر تله‌فوتو Z-mount با یک مبدل تله یکپارچه و سوئیچ‌در. این لنز طولانی‌ترین لنز Z-mount است که نیکون تاکنون منتشر کرده است و در هنگام استفاده از مبدل 1.4x داخلی، فاصله کانونی 840 میلی‌متری را ارائه می‌کند.

 

 

فوکوس خودکار با استفاده از سیستم درایو موتور سیم پیچ صوتی Silky Swift نیکون (SSVCM) انجام می‌شود که ادعا می‌کند نسبت به سیستم‌های فوکوس خودکار قبلی که در لنزهایش استفاده می‌شد، «سرعت بالاتر، دقت بهتر و عملکرد آرام‌تر» دارد. لرزش‌گیر اپتیکال کاهش لرزش لنز (VR) تا پنج استاپ (با رتبه CIPA) جبران می‌کند (5.5 در صورت استفاده با عملکرد همگام‌سازی دوربین Z9 نیکون). این یک حالت Sports VR را ارائه می دهد که برای ردیابی سوژه هایی که به صورت افقی حرکت می کنند، حرکت سوژه را در اولویت قرار می دهد.

 

 

 

با وجود فاصله کانونی، وزن لنز تنها 3.3 کیلوگرم (7.2 پوند) است که 550 گرم (1.2 پوند) سبک تر از مدل قبلی خود با پایه F (که مبدل از راه دور داخلی نداشت) است. طول آن 44 سانتی‌متر (17.2 اینچ) است بدون اینکه هود لنز به آن متصل باشد.

 

قاب آلیاژ منیزیم لنز در برابر آب و هوا آب بندی شده و به گونه ای طراحی شده است که مرکز ثقل برای مانور بهتر به پایه نزدیک تر شود. یک پوشش فلوئور نیز برای دفع بهتر کثیفی و آب برای تمیز کردن راحت‌تر روی قسمت جلویی آن اعمال شده است.

 

 

Nikkor Z 600mm F4 TC VR S در اواخر نوامبر 2022 با قیمت MSRP 15499.95 دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *