اخبار

نیکون قصد دارد از بازار دوربین‌های SLR خارج شود

بر اساس گزارش Nikkei، شرکت نیکون قصد دارد تولید دوربین‌های جدید SLR را متوقف کند. مدت‌هاست که کارشناسان از مرگ دوربین‌های SLR خبر می‌دهند زیرا طی سال‌های اخیر، دوربین‌های بدون آینه در کنار بهره‌گیری از بدنه‌های سبک‌تر، از نظر کیفیت تصویر هم پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

طبق این گزارش، نیکون به ساخت مدل‌های فعلی دوربین‌های SLR ادامه می‌دهد ولی بودجه‌ی مربوط به تحقیق و توسعه را به طور کامل به دوربین‌های بدون آینه اختصاص خواهد داد. گفتنی است ماه گذشته نیکون از توقف تولید دو دوربین SLR مقرون‌به‌صرفه با نام‌های D3500 و D5600 خبر داد و این شرکت اعلام کرد که از این به بعد تمرکز خود را به دوربین‌های میان‌رده و پرچم‌دار معطوف خواهد کرد. بنا به گزارش‌های منتشر شده، نیکون سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار دوربین SLR را به دست عکاسان رسانده است.

با افزایش محبوبیت دوربین‌های بدون آینه، دیگر روز‌به‌روز شمار کمتری از عکاسان از بین دوربین‌های SLR دست به انتخاب می‌زنند. کانن هم که در زمینه‌ی دوربین‌های SLR بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد، تصمیم گرفته از این بازار فاصله بگیرد. سال گذشته این شرکت اعلام کرد که دوربین EOS-1D X Mark III آخرین دوربین پرچم‌دار این شرکت خواهد بود. مدیرعامل کانن بر این باور است که بازار به سرعت به سمت دوربین‌های بدون آینه در حال حرکت است و در نتیجه این شرکت هم باید عکاسان را به این سمت سوق دهد. با این حال به نظر می‌رسد حداقل تا آینده‌ی نزدیک، کانن به ساخت دوربین‌های SLR پایین‌رده و میان‌رده ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *