معرفی محصول, مقالات و آموزش‌ها

نیکون Z fc با سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی شد

شرکت ژاپنی نیکون از دوربین Z fc با سنسور DX (کراپ سنسور) رونمایی کرد. نگاهی به این دوربین جدید نیکون نشان می‌دهد که نیکون در این دوربین، آخرین تکنولوژی دوربین‌های بدون آینه را با بدنه‌ای با طراحی ظاهری کلاسیک ترکیب کرده است.

نیکون می‌گوید که طراحی ظاهری کامپکت و وزن کم این دوربین، آن را به گزینه‌ی عالی برای عکاسی به صورت روزانه تبدیل کرده است. همچنین نیکون در زمان توسعه‌ی این دوربین، آن را با الهام از دوربین‌های قدیمی و آنالوگ این شرکت طراحی کرده است، در نتیجه به‌خوبی می‌توان میراث نیکون را در طراحی ظاهری این دوربین مشاهده کرد.

با توجه به این موضوع، این دوربین جدید نیکون دارای دکمه‌هایی مشابه با دوربین‌های‌ آنالوگ برای کنترل پارامتر‌های مختلف عکاسی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها این دوربین را همانند دوربین‌های امروزی برای عکاسی تنظیم کرد.

نیکون درباره‌ی دوربین جدید Z fc می‌گوید که این دوربین در زمان استفاده برای عکاسی در سبک‌های مختلف مانند عکاسی خیابانی، گرفتن عکس‌های سلف پرتره، تهیه‌ی ولاگ و حتی ضبط فیلم‌های ۴K UHD تجربه‌ی دلنشینی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

علاوه‌ بر این، نیکون از دو لنز جدید برای کامل کردن این دوربین رونمایی کرده است. این دو لنز کامپکت جدید طراحی ظاهری مشابه این دوربین دارند تا بتوان با متصل کردن آن‌ها به این دوربین، یک پکیج عالی و زیبا را برای عکاسی داشت.

 

 

معاون اجرایی نیکون Jay Vannatter، درباره‌ی این دوربین جدید نیکون می‌گوید: «دوربین نیکون Z fc دوربینی است که بسیار از افراد منتظر رونمایی از آن بودند. همچنین این دوربین را تنها شرکت نیکون می‌توانست خلق کند. این دوربین با وجود اینکه فو‌ق‌العاده باریک است، اما کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن خیره‌کننده است و قابلیت‌های بسیار خوبی را هم ارائه می‌دهد.»

این شخص در ادامه می‌گوید: «این دوربین تمامی ویژگی‌های یک بدنه‌ با طراحی ظاهری نمادین و دکمه‌ی دقیق را ارائه می‌دهد. بدون شک عکاسان از حمل و کار کردن با این دوربین در زمان عکاسی در خیابان یا استریم کردن لذت خواهند برد. ما همچنین از لنز‌های کامپکت و جدیدی در کنار این دوربین رونمایی کرده‌ایم تا با ترکیب آن‌ها با این دوربین جدید، بتوان یک پکیج کوچک، هنری و زیبا برای عکاسی داشت.»

ترکیب میراث و برنامه‌های آینده اتفاقی است که در دوربین جدید نیکون Z fc رخ داده است. در واقع این دوربین جدید دارای طراحی ظاهری ویژه و الهام گرفته شده از دوربین SLR غیردیجیتال نیکون FM2 است. در ضمن نیکون در این دوربین از دکمه‌های چرخان آنالوگی استفاده کرده است که در زمان استفاده صدای کلیک مانند رضایت بخشی را هم از خود می‌دهند و کاربران می‌توانند از این دکمه‌ها برای تغییر پارامتر‌های مختلف در زمان عکاسی با این دوربین کوچک اندام استفاده کنند.

حال که صحبت از طراحی ظاهری بدنه‌ی این دوربین شد باید بگوییم که بدنه‌ای این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است. همچنین در سرتاسر بدنه‌ی این دوربین شاهد استفاده از ماده‌ای هستیم که جنسی مانند چرم دارد. شرکت نیکون می‌گوید که استفاده از این لایه‌ی چرم مانند باعث شده است که این دوربین حس پرمیومی را به کاربران القا کند.

 

 

در ضمن نیکون در زمان طراحی این دوربین سعی کرده است تا برای بیشتر کردن حس نوستالژی آن، تنها از المان‌های دارای رنگ مشکی و نقره‌ای استفاده کند. این شرکت همچنین برای افزایش قابلیت‌های این دوربین در زمان عکاسی و فیلم‌برداری، بدنه‌ی آن را به شکل مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و گرد و غبار توسعه داده است.

دوربین نیکون Z fc همچنین دارای دکمه‌های چرخان آلومینیومی با عدد‌های حک شده، حروف حک شده در قسمت‌های مختلف بدنه و ناحیه‌ی دایره شکلی در اطراف منظره‌یاب الکترونیکی است. از جمله مشخصات فنی منظره‌یاب الکترونیکی OLED این دوربین می‌توان به اندازه‌ی ۰٫۳۹ اینچی این منظره‌یاب و رزولوشن ۲٫۳۶ میلیون نقطه‌ی آن اشاره کرد. همچنین این منظره‌یاب الکترونیکی دارای قابلیتی برای حفظ تعادل رنگ‌هاست و کاربران می‌توانند میزان روشنایی این منظره‌یاب الکترونیکی را از میان هفت سطح مختلف انتخاب کنند.

نیکون همچنین در قسمت پشتی این دوربین از یک نمایشگر LCD لمسی و چرخان استفاده کرده است که کاربران می‌توانند در زمان گرفتن عکس‌های سلف پرتره از این نمایشگر استفاده کنند. دوربین نیکون Z fc دارای یک جای مموری کارت برای ذخیره‌ی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده است.

 

نگاهی به مشخصات فنی این دوربین نشان می‌دهد که این دوربین دارای سنسور CMOS با رزولوشن ۲۰٫۹ مگاپیکسل است و وظیفه‌ی پردازش تصاویر گرفته شده با این دوربین، بر عهده‌ی پردازنده‌ی تصویر EXPEED 6 است.

استفاده از این پردازنده‌ در این دوربین باعث شده است که بتواند در زمان عکاسی پیاپی این کار را با حداکثر سرعت ۱۱ فریم در ثانیه انجام دهد. دوربین نیکون Z fc همچنین دارای سیستم فوکوس هیبریدی ۲۰۰ نقطه‌ای است که در حدود %۸۷ از سنسور را به صورت عمودی و %۸۵ از سنسور را به صورت افقی پوشش می‌دهد. این سیستم فوکوس همچنین دارای سیستم تشخیص چشم در هنگام عکاسی از انسان‌ها و حیوانات است.

 

نیکون Z fc با سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی شد

 

علاوه‌ بر عکاسی، دوربین نیکون Z fc در زمان فیلم‌برداری هم عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند در زمان فیلم‌برداری فیلم‌هایی را با رزولوشن ۴K همراه با استفاده از سیستم فوکوس خودکار ثبت کند. نیکون می‌گوید که این دوربین در زمان فیلم‌برداری عملکرد سریع و روانی دارد و سیستم فوکوس خودکار به کار رفته در آن می‌تواند در زمان فیلم‌برداری به صورت تمام وقت چشم و چهره‌ی افراد را تشخیص و بر روی آن فوکوس کند.

این دوربین همچنین توانایی ضبط فیلم‌های اسلوموشن را هم دارد و می‌توان از آن برای ساخت این نوع فیلم‌ها استفاده کرد. در واقع این دوربین می‌تواند در زمان ضبط این فیلم‌ها این کار را با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه یا حالت داخلی ۴x و ۵x انجام دهد.

دوربین نیکون Z fc همچنین دارای یک تایمر داخلی است که می‌توان از آن برای ساخت فیلم‌های تایم‌لپس با رزولوشن ۴K استفاده کرد. در ضمن کاربران می‌توانند با استفاده از پورت USB-C به کار رفته در این دوربین، آن را شارژ کنند. وجود این قابلیت باعث می‌شود که بتوان از این دوربین بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتریش استفاده کرد.

در واقع وجود این قابلیت باعث می‌شود که دوربین به یک گزینه‌ی ایدئال برای ساخت فیلم، استریم کردن و ساخت فیلم‌های تایم‌لپس تبدیل شود. همچنین کاربران می‌توانند با دانلود نرم‌افزار رایگان نیکون وب‌کم Utility، آن را به وب‌کم هم تبدیل کنند. محدوده‌ی گستره‌ی ISO به کار رفته در این دوربین هم از ۱۰۰ شروع شده و تا ۵۱۲۰۰ می‌رسد و کاربران می‌توانند آن را تا ۲۰۴۸۰۰ افزایش دهند.

 

نیکون Z fc با سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی و ظاهری کلاسیک معرفی شد

 

با وجود اینکه دوربین نیکون Z fc دارای دکمه‌های دستی و با ظاهری کلاسیک است، اما کاربران می‌توانند از این دوربین در حالت تمام خودکار هم استفاده کنند. همچنین این دوربین دارای دکمه‌‌ی چرخانی برای تنظیم اکسپوژر است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند میزان روشنایی عکس را تغییر دهند. در ضمن این دوربین دارای ۲۰ حالت مختلف برای کنترل عکس است که می‌توان با استفاده از آن‌ها به صورت خلاقانه‌ای عکاسی کرد.

این دوربین علاوه‌ بر رنگ کلاسیک مشکی نقره‌ای، در شش رنگ دیگر مانند سفید، صورتی، سبز، بژ، قهوه‌ای و خاکستری برای قسمتی چرمی هم عرضه می‌شود. در نهایت باید بگوییم که نیکون این دوربین را در اواخر ماه جولای (اواسط مرداد) به بازار عرضه می‌کند.

قیمت در نظر گرفته شده برای بدنه‌ی این دوربین ۹۶۰ دلار است و کاربران می‌توانند این دوربین‌ را با لنز‌های مختلف مانند NIKKOR Z DX 16-50mm f/3٫۵-۶٫۳ VR با قیمت ۱۱۰۰ دلار تهیه کنند. نیکون این لنز را به صورت جداگانه با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

همچنین می‌توان این دوربین را با نسخه‌ی مخصوص لنز NIKKOR Z 28mm f/2٫۸ تهیه کرد که در این حالت افراد علاقه‌مند باید ۱۲۰۰ دلار پرداخت کنند. در ضمن نیکون این لنز را به صورت جداگانه در پاییز ۲۰۲۱ به قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

البته اگر قصد تهیه‌ی این دوربین را در رنگی به جز مشکی نقره‌ای دارید، تنها می‌توانید این دوربین را با لنز کیت NIKKOR Z DX 16-50mm f/3٫۵-۶٫۳ VR، فقط از سایت نیکون و با قیمت ۱۲۰۰ دلار تهیه کنید.

 

منبع: Peta Pixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *