مقالات و آموزش‌ها

پیش زمینه در عکاسی را بهتر بشناسید

پیش زمینه ها می‌توانند یک صحنه معمولی را شگفت آور جلوه دهند و با چند نکته و ترفند ساده، می‌توانید با تجهیزاتی که از قبل در اختیار دارید، عکس‌های خود را بهبود بخشید. در اینجا تمایل داریم که آنها را با یک لنز زوم اولترا واید که از فاصله کانونی 14 تا 30 میلی متر پشتیبانی می‌کند و روی دوربینمان یعنی نیکون Z7 عکاسی کنیم، اما انتهای 24 میلی متری در لنز 24-70 میلی متری برای این منظور برای ما بسیار بهتر است.

بنابراین، چگونه می‌توانیم به دنبال پیش زمینه های خوب برای عکاسی باشیم ؟

هنگام استفاده از لنزهایی با زاویه دید عریض و عکاسی از پیش زمینه ، بسیار مهم است که دوربین را به سمت پایین نگه داریم. ما به صورت عمودی عکاسی می‌کنیم و مانند این تصویر از زوایای بالایی سوژه را بسیار بهتر می‌توانیم ببینیم.

 

 

هنگام عکاسی ارتفاع را در نظر بگیرید

عکاسی در ارتفاعات مختلف تأثیر بسیار زیادی در نتیجه یک صحنه دارد. همچنین با اتصال قسمت پیش زمینه و فاصله تا سوژه‌ی نهایی، به بهتر دیده شدن آن نیز کمک خواهید کرد.

 

 

با پیش زمینه های ساده در عکاسی شروع کنید

مانند اکثر موارد عکاسی، سادگی بهترین راه برای شروع کار است. ما فکر می‌کنیم این مسئله حتی در پیش زمینه نیز مهم است، چرا که تمایل دارید تصویری را از پایین به بالا بخوانید. ما در ساعت آبی صبحگاهی به سمت این پیش زمینه یخ زده در ایسلند جذب شدیم.

 

 

در مورد الگوها بیشتر فکر کنید

الگوها در پیش زمینه عالی به نظر می‌رسند. به دنبال الگوهای تکرار شده در چمن، سنگ، شن و ماسه یا هر چیز دیگری باشید که عکاسی می‌کنید.

چیزهای خاص را پیدا کنید

نوع مورد علاقه ما از پیش زمینه‌های قدرتمند مواردی هستند که در آن شما به چیزی خاص برای متمایز شدن عکستان نیاز دارید. ممكن است شاخ و برگ‌هایی مانند این سرخس یا صخره‌ای باشد كه از آن بیرون می‌رود. مراقب محیط اطراف باشید و مطمئن شوید که هیچ نکته‌ای برای حواس پرتی وجود ندارد.

 

میان زمینه هم اهمیت بسیار زیادی دارد

پیش زمینه را به فاصله‌ی بین آن تا سوژه‌ی نهایی وصل کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردم ارتفاعی که شما در آن عکاسی می‌کنید می‌تواند تفاوت بزرگی را در این موارد ایجاد کند. در مورد اتصال پیش زمینه از طریق میان زمینه تا سوژه نیز بهتر است کمی فکر کنید.

 

 

این ویدئو را در قسمت پایین مشاهده کنید تا در مورد چگونگی استفاده از پیش زمینه‌های تاثیر گذار در عکاسی بتوانید بیشتر الهام بگیرید.

https://youtu.be/FJhhJahGG7U

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *