مقالات و آموزش‌ها

اضافه شدن ضبط 4K 120p به دوربین سونی ZV-E1

سونی در اواخر ماه مارس دوربین ZV-E1 را معرفی کرد که گزینه ای عالی برای سازندگان محتوای ویدیویی است . در زمان راه اندازی ، دوربین ضبط کامل 4K 60p را ارائه کرد ، اما سونی اکنون ZV-E1 را با ارتقاء رایگان برای ضبط فیلم 4K 120p ارتقا داده است.

 

دوربین ZV-E1 عمدتاً به لطف سنسور تصویر فول فریم 12 مگاپیکسلی ، طراحی E-mount با لنز قابل تعویض و ویژگی‌های سازگار با ویدیو ، پتاپیکسل را تحت تأثیر قرار داده است . در یک عکاسی رودررو با پاناسونیک Lumix S5 IIX ،  سونی ZV-E1 به خوبی در مقابل S5 IIX ایستادگی کرد.

 

سونی توضیح می‌دهد : « با این ارتقای جدید ، ZV-E1 به فهرستی از دوربین‌های سونی ملحق می‌شود که دارای فیلم‌برداری 4K 120p ، از جمله آلفا 1 و آلفا 7S III، و FX6، FX3 و FX30 از خط سینمای سونی هستند . این ویژگی ضبط ویدیویی با نرخ فریم سریع‌تر را امکان‌پذیر می‌کند  و در نتیجه فیلم‌هایی با حرکت آهسته روان که پنج برابر کندتر از ۲۴ فریم بر ثانیه استاندارد است، تولید می‌شود و تعهد سونی به ارائه فناوری پیشگامانه برای همه سازندگان را برجسته می‌کند.»

 

در کنار ویدیو با وضوح 4K تا 120 فریم در ثانیه ، ارتقای رایگان جدید همچنین ضبط Full HD 240p را به ZV-E1 اضافه می کند که برای کاربرانی که عاشق ضبط اسلوموشن هستند عالی است.

 

سونی می‌گوید ضبط 4K 120p فقط با حالت فشرده‌سازی درون فریم Long GOP ZV-E1 و حالت جدید FHD 240p از طریق حالت S&Q در دسترس است. سونی هیچ جزئیاتی در مورد محدودیت های حرارتی یا زمان ضبط هنگام ضبط ویدیوی 4K 120p منتشر نکرده است.

 

جالب اینجاست که سونی ارتقاء رایگان ZV-E1 را از طریق پلتفرم Creators’ Cloud خود منتشر کرده است. این پلتفرم که در ابتدا کاربران حرفه ای و سازمانی را هدف قرار داده بود ، به پلتفرمی تبدیل شده است که برای پشتیبانی از کارهای خلاقانه از ضبط تا انتشار ساخته شده است.

 

سونی همچنین اپلیکیشن Creators’ App را دارد، یک اپلیکیشن موبایلی که تجربه عکاسی کاربر را افزایش دهد. این برنامه انتقال یکپارچه محتوا از دوربین به فضای ابری را تسهیل می کند.

 

برای دارندگان ZV-E1 که می‌خواهند دوربین‌های خود را ارتقا دهند تا از ضبط جدید 4K 120p بهره‌مند شوند ، فرآیند ارتقا ساده است، اگرچه کمی متفاوت از یک ارتقاء سیستم عامل معمولی است.

 

کاربران ابتدا باید مجوز را از یک وب سایت اختصاصی Creators’ Cloud دانلود کنند . کاربران می توانند با حساب سونی خود وارد شوند و ZV-E1 خود را به حساب خود پیوند دهند یا مجوز را بدون ورود به سیستم دانلود کنند . با ورود به سیستم ، مجوز بعداً بدون وارد کردن مجدد شماره سریال قابل دانلود است . در هر صورت ، افراد باید شماره سریال ZV-E1 خود را وارد کنند تا به مجوز ارتقا دسترسی پیدا کنند.

 

هنگامی که مجوز ارتقا صادر شد ، کاربران می توانند فایل به روز رسانی را دانلود و در دوربین خود نصب کنند ، بسیار شبیه به یک ارتقاء سیستم عامل معمولی . فایل مورد نیاز ، RC_LIC.DAT ، باید در لایه بالایی یک کارت حافظه فرمت شده کپی شده و در ZV-E1 وارد شود. این نصب می تواند از طریق USB انجام شود . تمام دانلودهای موجود برای Sony ZV-E1 در وب سایت سونی فهرست شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *