اخبار, معرفی محصول

لنز جدید 14 میلی‌متری f/1.4 DG DN Art سیگما برای عکاسی نجومی

سیگما لنز جدید 14 میلی‌متری f/1.4 DG DN Art را به عنوان وسیع‌ترین لنز f/1.4 با فوکال ثابت در جهان معرفی کرده است . شرکت سیگما می‌گوید که این لنز جدید از علاقه مهندسان به ضبط تصاویری با بزرگترین زاویه دید ، روشن‌ترین نور ، بالاترین وضوح و جذابیت بالاتر در تصاویر آسمان‌های ستاره‌ای به وجود آمده است.

 

این لنز ، اگر لنزهای فیش‌آی نادیده گرفته شوند ، به‌طور خاص برای عکاسی نجومی با دوربین‌های میرورلس سونی E-mount و لیکا L-Mount طراحی شده است.

 

به این منظور ، لنز جدید 14 میلی‌متری f/1.4 DG DN Art دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای حمایت از این سبک عکاسی است که شامل سوکت قابل جداشدن سه‌پایه با پشتیبانی Arca-Swiss ، سوئیچ قفل فوکوس دستی ، حفاظت حرارتی لنز ، نگهدارنده فیلتر عقب و یک کاپ جلویی ویژه شامل مکانیزم قفل جدید و اسلات‌های جدید برای نگهداری فیلتر می‌باشد.

 

 

 

این لنز بزرگ از 19 المان تشکیل شده است که در 15 گروه قرار گرفته‌اند و شامل سه المان FLD ، یک المان SLD و چهار المان آسفریکال می‌باشد. شرکت سیگما می‌گوید که این ترکیب باعث می‌شود لنز اصلاح ناهنجاری‌ها را به صورت پیشرفته انجام دهد و در ساختار لنز درجه بالایی از دقت برخوردار باشد . این لنز دارای یک دیافراگم 11 پره است و بازدهی دیافراگمی از f/1.4 تا f/16 را فراهم می‌کند.

 

 

 

سیگما می‌گوید که این لنز به طور خاص ، کنترل آب ریزی ساگیتال کوما ، که شکل ستارگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد ، را به طور دقیق به گونه‌ای انجام داده است که حتی در عکس‌هایی که با ابتدایی‌ترین دیافراگم لنز گرفته می‌شوند ، تصاویر به درستی تا حاشیه تصویر پرتاب می‌شوند.

 

شرکت سیگما همچنین می‌گوید که با ترکیب طراحی اپتیکی و پوشش‌های مناسب ، جلوگیری از روحیه‌ای شدن و انعکاس نور درونی به طور کامل انجام شده است.

 

سیگما می‌گوید : این لنز بهینه‌سازی شده برای صحنه‌های ستاره‌شناسی که نیاز به عملکرد بسیار بالا دارند و تصاویری ارائه می‌دهد که انتظارات را در هر صحنه ، از مناظر طبیعی و عکسبرداری معماری تا پرتره و عکاسی در داخل فضاها ، فراتر می‌برد.

 

همچنین ، سیگما لنز جدید 14 میلیمتری f/1.4 را با یک موتور خطی به همراه یک اکتوئاتور خطی با واکنش سریع تجهیز کرده است . اگر عملکرد آن مشابه سیستم‌های مشابه در گذشته باشد ، فوکوس خودکار را نه تنها سریع و بی‌صدا ، بلکه همچنین دقیق عمل خواهد کرد.

 

 

 

همانطور که گفته شد ، لنز مجهز به پنج ویژگی است که به‌طور خاص برای عکاسان نجومی طراحی شده است . ابتدا ، دارای یک محور تریپاد قابل جدا شدن است که دارای پشتیبانی داخلی برای Arca-Swiss است و می‌توان آن را به‌صورت مستقیم بر روی تریپاد نصب کرد . به نظر می‌رسد این ویژگی بسیار مفید است زیرا به طور قابل توجهی سنگین است.

 

لنز همچنین دارای یک کلید قفل فوکوس دستی است که از تغییر موقعیت فوکوس ناشی از عملکرد ناخواسته حلقه فوکوس جلوگیری می‌کند که به‌ویژه برای عکاسی با نور کم و در شرایط تاریک بسیار مفید است . لنز 14 میلیمتری f/1.4 DG DN Art همچنین دارای یک حفظ حرارت لنز است که به جلوگیری از بروز مشکل لنزی مربوط به تشکیل شبکه حرارتی لنز ، یک تسمه الکتریکی شکل که برای جلوگیری از تشکیل ترقه طراحی شده است ، در جلوی لنز و ایجاد تیرگی در لبه تصویر کمک می‌کند.

 

از آنجایی که جلوی لنز گرد است و نمی‌تواند فیلترهای سنتی را بپذیرد ، Sigma یک نگهدارنده فیلتر پشتی را برای اتصال یک فیلتر نوع برگه به پشت لنز ارائه داده است . در نهایت ، درپوش جلویی دارای یک مکانیزم قفل و شکاف‌های فیلتری است که به حفاظت از فیلترهای پشتی مذکور در برابر خراشیدگی یا جمع‌آوری گرد و غبار و لکه‌های آلودگی کمک می‌کند.

 

 

 

 

بدنه آن در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است و جلویی ترین سطح لنز با یک پوشش ضد آب و لکه پوشیده شده است . همچنین دارای حداقل فاصله فوکوس ۱۱.۹ اینچ و حداکثر نسبت بزرگنمایی ۱:۱۱.۹ است.

 

در زیر مجموعه ای از نمونه عکس های گرفته شده با لنز ارائه شده توسط سیگما آمده است:

 

 

 

 

 

 

لنز Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art در اواخر ژوئن با قیمت 1599 دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *