معرفی محصول, مقالات و آموزش‌ها

بهترین دوربین‌های نیکون در سال ۲۰۲۱

بهترین دوربین های برند نیکون تصاویر خارق العاده‌ای به کاربر ارائه می‌دهند، استفاده از آنها راحت است و مجموعه‌ای بی‌نظیر از قابلیت را پوشش می‌دهند که یکی از آنها پشتیبانی وسیع از فرمت RAW است.

در این مطلب ما بهترین گزینه را دوربین Nikon COOLPIX P1000 می‌دانیم که با لنز ۱۶٫۷ مگاپیکسلی، می‌توان با آن تصاویری با فرمت ۴k ضبط کرد. این دوربین از زوم حیرت انگیز ۳۰۰۰ میلی‌متری برخوردار است.

 

بهترین از هر نظر: دوربین دیجیتال نیکون مدل Coolpix P1000

دوربین Nikon COOLPIX P1000 نه تنها یک دوربین جدید و قدرتمند برای زوم است، بلکه تلاش شرکت نیکون برای بازتعریف زوم اختصاصی برای دوربین است. با محدوده کانونی ۲۲mm تا ۳۰۰۰mm، این محصول مناسب تمام کسانی است که دوست دارند بهترین تصاویر را از دنیای پیرامون خود ثبت کنند. در رنج ۳۰۰۰mm، شما قادر به ثبت فوتو میکروسکوپی هرچیزی هستید؛ از گلبرگ‌های موجود در باغچه تا پستی و بلندیهای کره‌ی ماه. نمایشگر ۳٫۲ اینچی LCD این دوربین طوری طراحی شده است که برای ثبت عکس در شرایط متفاوت می‌توانید آن را بچرخانید. و اینکه یک دکمه‌ی همیار کادر تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد بصورت موقت میدان دید را قبل از بازگشت به موقعیت قبلی زوم، وسیع کنید.

دوربین COOLPIX P1000 همچنین از فرمت تصویری ۴K و فرمت RAW پشتیبانی می‌کند. عمر باطری این دوربین برای هر بار شارژ ۲۵۰ عکس است. با ترکیب حالات تایم لپس و سوپر لپس به راحتی می‌توان تصاویر Fast-motion گرفت. با قابلیت سوپرلپس شما می‌توانید تا سرعت ۳۰ برابری به ضبط تصاویر بپردازید. با حالت تایم لپس نیز، که هم دستی و هم توماتیک فعال می‌شود، می‌توانید غروب و مسیر ستاره‌ها را با کیفیت بالا ضبط کنید.

 

بهترین عملکرد کلی: دوربین دیجیتال نیکون مدل D5600 بدون لنز

با برقرار کردن بهترین تعادل ممکن میان عملکرد و قیمت، D5600 مناسب‌ترین گزینه برای عکاسانی به شمار می‌رود که کیفیت فوق‌العاده‌ی عکس و قیمت مناسب را به طور توأم می‌خواهند. این محصول با در اختیار داشتن حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی CMOS و محدوده‌ی گسترده‌ای از ISO ( 100-25600) که منجر به بالا‌رفتن چشمگیر کیفیت در نور کم می‌شود، دوربینی فوق‌العاده برای عکاسان مبتدی و نیمه‌حرفه ای به شمار می رود. این دوربین همچنین قادر است با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند و بنابرادعای خود نیکون، مجموعه‌ای گسترده از ابزارآلات پیشرفته عکاسی را به ساده‌ترین وجه ممکن در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همچنین طراحی ارگونومیک D5600 آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده با یک دست تبدیل کرده و صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی آن به درون دستگاه جمع می‌شود تا همه‌چیز را به فشرده‌ترین وجه ممکن نگه دارد. همچنین تکنولوژی SnapBridge نیکون نیز به طور کامل توسط این دوربین پشتیبانی شده و کاربر می‌تواند بلافاصله پس از ثبت عکس، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

 

بهترین دوربین DSLR مبتدی: دوربین دیجیتال نیکون مدل D3400 

 

اگر به دنبال این هستید که سطح عکسبرداری خود را از دوربین تلفن همراهتان بالاتر ببرید و از طرف دیگر مایل نیستید برای این کار هزینه‌ی زیادی هم صرف کنید، احتمالاً D3400 نیکون برای شما ساخته شده‌ است. با در اختیار داشتن یک حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی، عملکرد این دوربین از قدرتمندترین دوربین‌های تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ نیز بهتر بوده و تصاویر خروجی آن واضح و غنی از رنگ بوده و کیفیت بسیار خوبی دارند. به این‌ها، پردازش تصویر بسیار قدرتمند و محدوده‌ی ایزوی ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ را هم اضافه کنید تا متوجه شوید D3400 دوربینی است که برای تمام شرایط ساخته شده‌است.

تنها کافیست از طریق منظره‌یاب روشن و پرنور این دوربین، تصویر مورد نظر خود را شناسایی کنید تا D3400 بقیه‌ی کار را به بهترین نحو برای شما انجام دهد. پس از آن اپلیکیشن اسنپ‌بریج نیز حاضر خواهد بود تا تصاویرتان را به سریع‌ترین صورت ممکن از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل به اشتراک بگذارد.

 

بهترین دوربین رده بالا: دوربین دیجیتال نیکون مدل D500

دوربین D500 به خوبی توانسته تکنولوژی و پیچیدگی دوربین‌های حرفه‌ای سری FX نیکون را با طراحی فوق‌العاده‌ی سری DX ترکیب کند و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز را پدید آورد. این دوربین از پردازنده‌ی قدرتمند EXCEED 5 ، حسگر ۲۰٫۹ مگاپیکسلی CMOS و حساسیت ایزوی ۱۱-۵۱۲۰۰ بهره می‌برد و به همین دلیل کیفیت تصاویر آن در هر شرایط نوری از هرآنچه تاکنون دیده اید، فراتر خواهد رفت. علاوه بر این، ویدیوهای ۴K باشکوه D500 را نیز هرگز نباید فراموش کرد!

این دوربین از فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای بهره برده و از تکنولوژی حافظه‌ی XQD نیز پشتیبانی می‌کند که منجر به افزایش چشمگیر سرعت خواندن و نوشتن و نیز انتقال تصاویر با فرمت RAW یا ویدیوهای حجیم می‌شود. علاوه بر این، همانند تمامی دوربین‌های پیشین کنون، تکنولوژی اسنپ‌بریج نیز بار دیگر در این محصول حاضر است و وظیفه‌ی انتقال محتوا بین دوربین و سایر دیوایس‌ها را فراهم می‌کند. Nikon D500 را می‌توان در یک کلام ابزاری فوق‌العاده برای تصویربرداری هر عکاسی دانست.

 

بهترین دوربین بدون آینه: دوربین دیجیتال بدون آینه نیکون مدل Z7 

 

با توجه به اینکه برند نیکون از سابقه‌ای درخشان در صنعت تصویربرداری برخوردار است، اینکه دیر به حوزه‌ی ساخت دوربین‌های بدون آینه پا گذاشته است کمی تعجب برانگیز است. اما، بالاخره، مدل Z7 به بازار عرضه شد و واقعا بهترین در نوع خودش است. این دوربین از سنسور فول فریم CMOS برخوردار است که عملکرد آن در نور کم را فوق‌العاده بالا برده است. این دوربین از سنسور ۴۵ مگاپیکسلی برخوردار است و از آنجایی که در دوربین‌های بدون آینه این نکته‌ از اهمیت بالایی برخوردار است، با این محصول می‌توانید بهترین عملکرد را در نور کم داشته باشید. نیکون همچنین اقداماتی در راستای جمع و جورتر کردن دوربین انجام داده است؛ این مدل حدود ۲۶ درصد سبک‌ وزن‌تر از مدلهای پیشین خود است.

البته این تمام قابلیت‌های این دوربین نیست. حساسیت ISOی این دوربین در بازه‌ی ۶۴-۲۵۶۰۰ قرار دارد که کار را برای ثبت جزئیات بیشتر در نور کم را راحت می‌کند. برای تصاویر ممتد این دوربین از محدودیت ۹ فریم در ثانیه برخوردار است که البته این محدودیت برای تصاویری با بالاترین رزولوشن ممکن است. لنزهای NIKKOR Z روی این دوربین نصب می‌شوند و حتی گزینه‌ای برای لنزهای F-mount نیز دارد. با تکیه بر سیستم فوکوس خودکار هیبرید ۴۹۳ پوینتی، شما می‌توانید به راحتی هدف را دنبال کنید. منظره یاب با ۳٫۶ میلیون نقطه برای تصاویر پرچین و خم بسیار خوب عمل می‌کند و نیکون حتی یک استابلایزر بسیار مقتدر در گوشی تعبیه کرده است که در ۵ محور کار می‌کند. این ویژگی بخصوص زمانی که با فرمت ۴K در ۳۰ فریم در ثانیه مشغول به ضبط هستید، بسیار به کاربر کمک می‌کند.

 

بهترین دوربین DSLR حرفه‌ای: دوربین دیجیتال نیکون مدل D5 Body

پس از عرضه در سال ۲۰۱۶، دوربین D5 نیکون که تمامی مشخصات یک پرچمدار سری FX این کمپانی را داشت، خیلی زود به پادشاه قلمرو دوربین‌های دیجیتال با توان بالا تبدیل شد. طراحی این دوربین بسیار ارگونومیک بوده و توجه به جزئیات طراحی در آن بیداد می‌کند. D5 همچنین سنّت برخورداری از دامنه‌ی خیره‌کننده‌ی ISO برای تصویربرداری در نورهای کم را حفظ کرده و محدوده‌ی ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ را پشتیبانی می‌کند. در این بین همچنین حد بالای این محدوده تا Hi-5 ISO 3280000 قابل افزایش است.

نیکون همچنین به‌منظور هرچه قدرتمندتر کردن D5 از تکنولوژی فوکوس خودکار جدیدی در آن استفاده کرده‌است که چه در تاریکی مطلق و چه برای اجسام متحرک، عملکردی ماوراءتصور از خود به‌جای می‌گذارد. علاوه بر این استفاده از حسگر CMOS جدید ۲۰٫۸ مگاپیکسلی که نیکون برای سری FX در نظر گرفته‌است در کنار پردازنده‌های تصویری EXPEED 5، این دوربین را به قدرتمندترین دوربین دیجیتال نیکون تبدیل کرده‌است. نتیجه‌ی این امر، ثبت ویدیوهایی با کیفیت فوق‌العاده بالای ۴K UHD و نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه است.

 

بهترین دوربین کامپکت: دوربین فیلمبرداری ورزشی نیکون مدل KeyMission 80

 

باارزش‌ترین تلاش نیکون برای ورود به بازار دوربین‌های ماجراجویی است که برخلاف گوپرو و دیگر فعالان در این زمینه، طراحی مربعی داشته و به خوبی به بازو یا لباس شما متصل شده و به منظور ثبت خاطراتتان از سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابعاد این دوربین همانند یک اسمارتفون قدیمی بوده و برای استفاده با یک دست طراحی شده است. KeyMission 80HD همچنین همیشه به بلوتوث و اسنپ‌بریج متصل‌بوده و ضمن برخورداری از GPS همه‌ی ویژگی‌های موردنظر برای تبدیل شدن به یک اکشن‌کم همه‌فن‌حریف را داراست. این دوربین همچنین قادر است از سقوط از ارتفاع ۵ فوتی جان سالم به‌در ببرد و تا عمق ۳٫۴ فوت نیز ضدآب است. همچنین علیرغم برخورداری از این ظاهر سرسخت، نیکون هیچگونه اغماضی را در بخش دوربین و کیفیت تصاویر KeyMission 80HD نکرده و آن را به یک حسگر ۱۲٫۳ مگاپیکسلی CMOS مجهز نموده‌است که می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.

این اکشن‌کم همچنین به یک دوربین سلفی جداگانه با سرعت عملکرد بسیار بالا نیز مجهز است که بدون شک در سفرهای ماجراجویی فوق‌العاده مفید ظاهر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *