معرفی محصول, مقالات و آموزش‌ها

رینگ لایت موبایل چیست؟

رینگ لایت موبایل چیست؟ معرفی بهترین رینگ لایت‌های سلفی

بی‌شک شما هم متوجه شده‌اید؛ تصاویری که این روزها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند نسبت به گذشته بسیار زیباتر هستند. چرا؟! خب واضح است؛ تکنولوژی پیشرفت کرده و طراحان تجهیزات نورپردازی هم عقب نمانده‌اند. از آنجا که نور نقش خیلی خیلی مهمی در ثبت تصویر دارد؛ تولیدکنندگان محتوای تصویری نیز از بهترین منابع نوری برای کار خود استفاده می‌کنند. به نوعی استفاده از منابع نور ثابت بسیار رایج شده و رینگ لایت سلفی یکی از محبوب‌ترین انواع تجهیزات نورپردازی به حساب می‌آید. رینگ لایت‌ حلقه نوری است که داخل آن یک لامپ فلورسنت منحنی یا تعدادی چراغ قرار گرفته و نوری یکسان پخش می‌کند.

خب حالا چرا اینفلوئنسرها و بلاگرها به این اندازه از رینگ لایت‌ گوشی استفاده می‌کنند؟ پاسخ بسیار ساده است؛ رینگ لایت نوری بسیار یکنواخت و حرفه‌ای برایتان فراهم می‌کند که در همه شرایط نوری نامناسب می‌توانید از آن بهره ببرید، رینگ لایت هم برای عکاسی و هم فیلم‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد

نورهای ساده و دوست‌داشتنی

سادگیِ کاربرد و ساختار این نورهای دوست‌داشتنی باعث شد به‌سرعت شناخته شوند و البته بهتر است بگویم هر روز محبوبیت‌شان بیشتر می‌شود. به همین جهت در کنار رینگ لایت‌های بزرگ مخصوص استودیو و پروژه‌های حرفه‌ای، رینگ لایت‌های کوچک با نام رینگ لایت سلفی هم تولید و وارد بازار شده‌اند؛ که برای استفاده با گوشی موبایل بسیار عالی و ایده‌آل هستند و به راحتی شما را به هدف‌تان می‌رسانند.

شناختن این رینگ لایت‌ها چندان پیچیده نیست؛ اما آشنایی با کاربرد و نحوه عملکردشان با توجه به نوع هدف شما نکته بسیار مهمی است. در ادامه این مقاله با رینگ لایت‌ها آشنا می‌شویم و تعدادی از بهترین رینگ لایت‌های گوشی موبایل را بررسی می‌کنیم.

حلقه جادویی

رینگ لایت یک منبع نور دایره‌ شکل است که دور دوربین شما قرار گرفته و سوژه را روشن می‌کند. در واقع ابعاد آن به‌قدری بزرگ است که بتوانید دوربین‌تان را میان آن قرار دهید، همچنین نوری کاملاً یک‌دست و مستقیم به سوژه‌ شما می‌تاباند. اما رینگ لایت سلفی یا رینگ لایت گوشی موبایل، یک منبع نور LED مداوم است که روی بدنه‌ گوشی شما قرار می‌گیرد. این رینگ لایت‌ها دقیقاً مثل رینگ لایت‌های دوربین عمل کرده و نوری بسیار نرم و متراکم در اختیارتان می‌گذارد، تا بتوانید تصاویر زیبا با نور و روشنایی یکنواختی ثبت کنید؛ این امکانی است که مشکل همیشگی فلاش موبایل هنگام نورپردازی را حل می‌کند.

خداحافظی با ادیت و رتوش

هدف اصلی رینگ لایت ایجاد نور یکسان و همه‌جهته روی سوژه است. به‌کارگیری از این ابزار برای گرفتن سلفی، سایه‌های صورت را کاهش می‌دهد و نمایش لکه‌ها را به حداقل می‌رساند، درواقع کار شما را برای مرحله‌ ادیت و ویرایش بسیار راحت‌تر خواهد می‌کند، اما در عین حال چشم‌ها را بسیار روشن‌تر کرده و درون آن‌ها یک افکت دایره‌ای نورانی یا همان catch light را به وجود می‌آورد که در عکاسی پرتره بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که تنها از 1 مدل یا سوژه در مقابل رینگ لایت‌ها در عکاسی پرتره، عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی و یا حتی فیلم‌برداری استفاده می‌شود.

 

کدام رینگ لایت؟

از آنجایی که اکثر رینگ لایت‌ها از تعداد زیادی لامپ LED تشکیل می‌شوند، می‌توانند در رنگ نور هم تنوع داشته باشند، همچنین دمای رنگ نیز در اکثر مدل‌ها قابل تغییر است. شما می‌توانید دمای نور رینگ لایت را متناسب با نور محیط تنظیم کنید تا رنگ‌های بهتر و طبیعی‌تری داشته باشید. به همین دلایل رینگ لایت‌ها بین بیوتی بلاگرها بسیار محبوب هستند؛ و یار و یاور همیشگی‌شان به حساب می‌آیند! البته در عکاسی ماکرو، پرتره و … هم جای خود را باز کرده‌اند.

حالا شاید بپرسید چرا رینگ لایت سلفی؟ در ادامه لیستی از بایدها برای خرید یک رینگ لایت سلفی را برای شما آورده‌ایم.

رینگ لایت سلفی: اختراع همه فن حریف!

  1. اگر بیوتی بلاگر هستید…

اگر بیوتی بلاگر یا آرایشگر هستید، داشتن یک رینگ لایت سلفی برای شما ضروری‌ست؛ صادقانه می‌گویم: ضروری! رینگ لایت‌ها نوری بسیار نرم تولید می‌کنند و به همین دلیل می‌توانید صورت را با بیشترین جزئیات مشاهده کنید و تصویری واضح و شفاف ثبت کنید.

 

 

  1. استفاده به‌عنوان فلاش موبایل

فلاش موبایل آن‌قدری که باید در همه‌جا قوی نیست و نمی‌تواند نور کاملی برای عکاسی حرفه‌ای تولید کند، همچنین برای فیلم‌برداری مناسب نیست، اما رینگ لایت‌های سلفی نور بسیار بیشتری دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده‌های مختلفی داشته باشید. پس به‌عنوان یک جایگزین برای فلاش موبایل‌تان هم ایده‌آل خواهد بود.

  1. عکاسی پرتره

اگر به عکاسی پرتره با موبایل علاقه دارید، رینگ لایت‌ها به سرعت شما را به هدف‌تان می‌رسانند. انعکاس دایره‌ای شکل (catch light) که رینگ لایت درون چشم یا روی شیشه‌ عینک به‌وجود می‌آورد برای عکاسان پرتره بسیار نام‌آشنا و محبوب است. تجربه به ما نشان داده این محبوبیت به حدی است که بعضی از شما فقط به همین دلیل رینگ لایت تهیه می‌کنید!

  1. عکاسی از غذا

شاید شما عکاس غذا باشید و یا اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، حتماً می‌دانید که داشتن یک نور طبیعی با دمای رنگ قابل تغییر جزو نیازهای ضروری است، تمامی این نیازها را یک رینگ لایت باکیفیت می‌تواند برطرف کند. پس اگر با گوشی موبایل خود از غذا عکاسی می‌کنید و رویای پیشرفت کسب‌وکارتان را دارید؛ بدون شک به رینگ لایت مناسب نیاز دارید.

  1. عکاسی سلفی و گروهی

امکان ندارد اهل عکاسی باشید و از گرفتن عکس‌های سلفی و گروهی لذت نبرید. در مواقعی که نور محیط کم است یا شرایط نوری باب دل شما نیست. خصوصاً اگر در محیط‌های داخلی عکاسی می‌کنید، رینگ لایت سلفی می‌تواند برایتان کاربردی باشد.

  1. اگر بلاگر هستید…

فرقی ندارد که یک بلاگر اینستاگرامی هستید یا برای یوتوب ولاگ ضبط می‌کنید؛ در هر صورت گاهی اوقات بیرون از خانه خواهید بود و نیاز به یک منبع نور کوچک و قابل حمل برای عکاسی یا فیلم‌برداری خواهید داشت. رینگ لایت‌های سلفی بسیار کوچک هستند و درون جیب‌تان جا می‌شوند، به همین دلیل می‌توانید همیشه یکی از آن‌ها را همراه خود داشته باشید و نگران نورپردازی نباشید.

  1. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

اگر فروشنده هستید یا از محصولات مختلف عکاسی می‌کنید، داشتن یک منبع نور که بتواند سوژه‌ شما را به طبیعی‌ترین شکل ممکن نشان دهد، لازم است. وفاداری به نمایش تصویر واقعی محصول، اعتماد مشتریان شما را بیشتر می‌کند. همانطور که می‌بینید، این نورهای کوچک می‌توانند نور بسیار باکیفیتی تولید کنند که برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هم بسیار کارآمد است.

  1. نمایش جزئیات

با توجه به طراحی و نوع ساختار، رینگ لایت‌ها برای تأکید بر جزئیات سوژه در عکاسی یا فیلم‌برداری بسیار مناسب هستند. چراکه نور کافی را در همه زوایا فراهم می‌کنند. همچنین طراحی دایره‌ای رینگ لایت که به شما امکان قرار دادن دوربین در میان حلقه را می‌دهد، دسترسی به جزئیات را آسان می‌کند.

  1. عکاسی ماکرو

با استفاده از رینگ لایت‌ها هنگام عکاسی، نورِ کاملاً متعادلی خواهید داشت که به‌طور مساوی در هر طرف از مدل یا سوژه که قصد عکاسی از آن را دارید پخش می‌شود، درواقع همان چیزی که هر عکاسی به آن نیاز دارد. چه بهتر از این؟ بدون اینکه هزینه‌ زیادی برای ساخت یا خرید منابع نور مختلف صرف شود، می‌توانید با یک رینگ لایت ارزان جبران نوردهی را انجام دهید.

خب با کاربردهای رینگ لایت و ضرورت آن در عکاسی آشنا شدیم، قبل از معرفی بهترین رینگ لایت‌های موبایلی می‌خواهم توجه به چند نکته را هنگام خرید به شما بگویم.

 

قبل از خرید حتماً بخوانید

  • کیفیت نور

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه داشته باشید میزان CRI یا همان شاخص سنجش کیفیت نور (Color rendering index) است؛ که به ما نشان می‌دهد منبع نورمان چقدر کیفیت دارد. باکیفیت‌ترین و بهترین نوری که در جهان وجود دارد، نور خورشید است که به آن میزان CRI 100 را داده‌اند و باقی منابع نور را با آن مقایسه کرده و می‌سنجند.

یک رینگ لایت LED که کیفیت خوبی داشته باشد، معمولاً CRI بالای 80 دارد، همچنین مدل‌های حرفه‌ای بین 95 تا 98 CRI دارند، که برای عکاسی یا فیلم‌برداری ایده‌آل هستند. اگر نتوانستید میزان CRI را در بین مشخصات فنی محصولی که مد نظرتان است پیدا کنید، قاعدتاً این عدد آن‌قدر پایین بوده که ارزش آن را نداشته که مورد اشاره و توجه قرار بگیرد، در نتیجه منبع نور باکیفیتی نخواهد بود. البته در مواقعی هم بسته به هدف شما می‌تواند کاملاً کارساز باشد.

  • اندازه و شدت نور

مورد بعدی اندازه و قدرت نور رینگ لایت است. هرچه میزان لومن (lm) و شاخص تفکیک رنگ (CRI) بالاتر باشد، خروجی نور و نمایش رنگ سوژه‌ها بهتر خواهد بود؛ و درنهایت تصویر باکیفیت‌تری را خواهید داشت. بهتر است به دنبال رینگ لایت‌هایی باشید که امکان تنظیم قدرت نور خروجی را به شما بدهند.

  1. دمای رنگ

هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری معمولاً از دمای رنگ گرم استفاده می‌شود. برخی از رینگ لایت‌ها گزینه‌ای را برای تغییر رنگ یا دمای نور دارند، اما اگر رینگ لایت شما این قابلیت را نداشت، می‌توانید رنگ نور را به راحتی با ژل‌های رنگی مخصوص تغییر دهید.

 

رینگ لایت گوشی فوق‌العاده

در این بخش می‌خواهیم 4 مدل از بهترین رینگ لایت‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. حتی اگر انتخاب از میان این رینگ لایت‌ها برای شما دشوار است؛ هیچ جای نگرانی ندارد؛ مشاوران ما در هر زمان به سوالات شما پاسخ می‌دهند. با یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید و عکس‌های زیباتری بگیرید.

رینگ لایت مدل RK-14

این رینگ لایت کوچک از 18 چراغ LED تشکیل شده و ابعاد آن به‌قدری کوچک است که می‌توانید آن‌را به عنوان همراهِ همراه خود همه‌جا ببرید. همچنین یک پایه‌ کلیپسی برای اتصال به موبایل دارد که باعث می‌شود بتوانید از آن به‌جای فلاش دوربین پشت یا فلاش دوربین سلفی استفاده کنید.

توان این رینگ لایت جمع‌وجور 3 وات است و می‌توانید شدت آن‌را در چند حالت مختلف تنظیم کنید، همچنین دمای رنگ آن 5600 کلوین و ثابت و غیر قابل تغییر است.

رینگ لایت سه شاخه‌ کلیپسی

این رینگ لایت محبوب به 128 عدد لامپ LED مجهز شده و روشنایی بسیار مناسبی برای ضبط ویدیو یا عکاسی با گوشی موبایل دارد. همچنین قدرت خروجی آن 10 وات است. اما مهم‌ترین نکته در مورد رینگ لایت سه شاخه کلیپسی، طراحی خاص و کاربردی است. این رینگ لایت یک پایه‌ کلیپسی دارد که به میز متصل می‌شود و توانایی نگهداری گوشی شما را در کنار دو رینگ لایت دیگر که سر شاخه‌ها قرار گرفته‌اند، دارد. همچنین با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری آن می‌توانید برای عکاسی ماکرو یا ضبط ویدیو نور را از هر جهتی که می‌خواهید، نور تابانده و به بهترین نتیجه ممکن برسید.

رینگ لایت مدل YQ-320A

این رینگ لایت چندمنظوره و فوق‌العاده از 220 LED پرقدرت و کم مصرف تشکیل شده است. قابلیت تنظیم دمای رنگ و کنترل از راه دور را به شما می‌دهد. همچنین شدت روشنایی آن نیز از راه دور و با استفاده از کنترلر مخصوص قابل تنظیم است. سه‌پایه‌ آن نیز به صورت چرخان تولید شده تا کنترل بهتری روی زاویه‌ نور داشته باشید. همچنین در مرکز آن یک هولدر برای نگهداری موبایل تعبیه شده است. توان این رینگ لایت 30 وات است و با توجه به قیمتی که دارد، امکانات بسیار خوبی را به شما ارائه می‌دهد. طراحی مدرن و ارگونومیک روشنایی یکنواخت بدون سایه را فراهم می‌کند و نقش به‌سزایی در زیبا جلوه دادن سوژه دارد. می‌توانید با مشخصات فنی این رینگ لایت در صفحه فروش بیشتر آشنا شوید.

رینگ لایت جیماری Fm-14R

خب حالا با یک رینگ لایت بزرگ و به‌طبع حرفه‌ای‌تر آشنا می‌شوید؛ رینگ لایت جیماری مدل Fm-14R دارای ابعاد خارجی 34 سانتی‌متر و ابعاد داخلی 24 سانتی‌متر است و درون آن 3 هولدر برای نگهداری 3 موبایل وجود دارد. این رینگ لایت برای عکاسی پرتره و عکاسی تبلیغاتی یا ماکرو واقعاً عالی است؛ چراکه به دلیل ابعادش نور مورد نیاز سوژه را کاملاً پوشش می‌دهد.

همچنین این رینگ لایت به شما اجازه می‌دهد تا علاوه‌بر تنظیم شدت نور، دمای رنگ را هم مطابق میل‌تان تغییر دهید. همچنین تراکم بالای لامپ‌های ال ای دی باعث شده تا نور نهایی بسیار نرم و جذاب باشد. اگر این رینگ لایت متناسب با نیاز شماست؛ پیشنهاد می‌کنیم آن‌را تهیه کنید و پیشرفت را در کسب‌وکار خود ببینید.

 

حرف آخر

رینگ لایت‌های موبایل جزو ضروری‌ترین وسیله‌ها برای افرادی است که با استفاده از گوشی‌ موبایل عکاسی و یا فیلم‌برداری می‌کنند. این نورها به شکل حلقه‌ای طراحی شده‌اند و داخل‌شان لامپ قرار گرفته است. رینگ لایت‌ها نور مورد نیازتان را در هر کجا با شرایط نوری مختلف تامین می‌کنند. اگر شما یک بیوتی‌بلاگر یا یک ویدیوبلاگر هستید، می‌توانید با استفاده از رینگ لایت‌ها پیشرفت چشمگیری در تولید محتوای تصویری خود ایجاد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *