اخبار, معرفی محصول

پاناسونیک اولین دوربین‌های بدون آینه خود با فوکوس خودکار هیبریدی را معرفی کرد

لومیکس S5II و S5IIx، اولین دوربین‌های بدون آینه پاناسونیک با فوکوس خودکار هیبریدی، در جریان CES 2023 معرفی شدند.

دوربین‌های بدون آینه پاناسونیک اگرچه در بین فیلمبرداران محبوب هستند، اما به دلیل فوکوس خودکار ضعیفشان، همیشه در جایگاهی پایین‌تر از سونی، کانن و سایر رقبای خود قرار می‌گیرند. اما این بار ژاپنی‌ها، دوربین‌های جدیدی را معرفی کردند که در سیستم فوکوس خودکارشان، پیشرفت زیادی دیده می‌شود.

پاناسونیک بالاخره اولین دوربین‌های خود، لومیکس S5II و S5IIx، را با سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی معرفی کرده است. آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که مشکلات فوکوس و سایر مسائل را حل کرده و عکاسی

بهبودیافته‌ای را ارائه دهند.

 

 

پاناسونیک در محصولات جدید خود تشخیص-کنتراست را با سیستم جدیدی تعویض کرده که می‌تواند نتایج بسیار بهتری ارائه دهد و به گفته خود شرکت می‌تواند هم‌زمان چندین نفر را شناسایی کند.

هر دو دوربین عکاسی دارای سنسور کاملاً جدید ۲۴٫۲ مگاپیکسلی با ۳۱۵ نقطه کنتراست و ۷۷۹ نقطه فوکوس خودکار هستند. تراشه جدید نیز دارای ISO Native دوگانه با دامنه ISO100-51200 (50-204800 گسترش یافته) است. پاناسونیک همچنین موتور L2 جدید را معرفی کرده که دو برابر سریع‌تر از قبل پردازش می‌کند.

به نظر می‌رسد پاناسونیک مطمئن است که سیستم PDAF جدیدش از نظر سرعت می‌تواند با رقبا همگام باشد. این شرکت می‌گوید اکنون دوربین‌هایش می‌توانند در شرایطی کار کنند که قبلاً برایشان چالش‌برانگیز بود؛ از جمله ردیابی افراد متعدد، محصولات و شرایط نوری نامناسب.

 

 

دوربین‌های عکاسی پاناسونیک مجهز به سیستم تثبیت‌کننده داخلی جدیدی به نام Active IS شده‌اند که برای فیلمبرداری حین راه رفتن طراحی شده است. این سیستم می‌تواند «حتی لرزش قابل توجه دوربین، تقریباً ۲۰۰ درصد بیشتر از سیستم‌های معمولی» را با لنزهای انتخابی جبران کند. اگر این ادعا درست باشد، Active IS می‌تواند به کمک ولاگرها بیاید تا بتوانند فیلم‌های بهترین بگیرند.

در لومیکس S5II پردازنده‌ی سریع‌تری نسبت به S5 به کار رفته که کارایی آن را بهبود می‌بخشد و ردیابی فوکوس در حالت شاتر الکترونیکی را به حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر‌ ثانیه می‌رساند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب S5II می‌توان به فن داخلی کوچک آن اشاره کرد که می‌تواند به دوربین کمک کند به صورت نامحدود ویدئو ضبط کند. به کمک این قطعه‌ی جدید، حرارت دستگاه کنترل شده و فشاری به آن نمی‌آید. درضمن، اکنون به‌جای درگاه Mini HDMI یک درگاه کامل HDMI در آن به کار رفته است.

 

 

 

اگر به فکر خرید این محصول هستید باید بدانید که قیمت دوربین لومیکس S5II توسط شرکت سازنده ۱۹۹۹ دلار اعلام شده و گفته می‌شود در ماه جاری عرضه خواهد شد.

مدل دیگر که S5IIx نامیده می‌شود کمی گران‌تر است اما می‌تواند قابلیت‌های نسبتا بیشتری را ارائه دهد. از ویژگی‌های اضافه‌تر آن می‌توان به اتصال به گوشی‌های هوشمند از طریق USB و کارت SD داخلی با نرخ ضبط ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ اشاره کرد.

از نظر ظاهری نیز، S5IIx دارای بدنه‌ای تمام مشکی است که ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند. باید تا ماه مه برای خرید این محصول که ۲۱۹۹ دلار قیمت دارد، منتظر ماند.

به گفته این شرکت، هر دو دوربین گزینه‌های ضبط V-Log و همچنین V-Gamut پاناسونیک را با حداکثر ۱۴ استاپ محدوده دینامیکی ارائه می‌دهند. درضمن، می‌توانید در لحظه لوت‌های خود را اعمال کنید که اتفاقی جدید در صنعت به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *