معرفی محصول, مقالات و آموزش‌ها

گوپرو 10 هیرو بلک معرفی شد، قوی تر، باکیفیت تر و بهتر از قبل

GoPro که هر از گاهی به خاطر مهارتش به چالش کشیده می شود، پادشاه دوربین های اکشن است. GoPro Hero 10 Black نشان می دهد که چرا این خط از محصولات تا این حد موفق بوده اند. مطمئناً بدون شک این بهترین دوربین اکشن موجود در بازار و همچنین بهترین دوربین اکشن تاریخ است.

شرکت گوپرو از اکشن کمرا جدید خود با نام هیرو ۱۰ مجهز به چیپ جدید قدرتمندتر و قابلیت فیلمبرداری با فریم ریت بالاتر از نسل قبل رونمایی کرد. دوربین جدید گوپرو از تثبیت‌کننده تصویر بهتری برخوردار است و در حین شارژ، ویدیوها را به صورت خودکار روی فضای ابری ذخیره سازی می‌کند.

دوربین هیرو ۱۰ می‌تواند نسبت به نسل قبلی با نرخ فریم ریت دو برابر بیشتری تصویربرداری کند. در توضیحات این دوربین عنوان شده که قادر است ویدیوهایی با وضوح ۵.۳K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کرده و عکس‌هایی با وضوح ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثاینه و ۲.۷K با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کند.

به گفته گوپرو بهبود عملکرد این دوربین به دلیل پردازنده جدید GP2 است که جانشین تراشه GP1 محسوب می‌شود که از زمان هیرو ۶ بلک مورد استفاده این دوربین‌ها قرار گرفته است. تراشه GP2 همچنین باعث می‌شود دوربین هیرو ۱۰ از چند جهت مانند برخورداری از نمایشگر لمسی و قابلیت پردازش ویدیویی سنگین به موبایل شباهت داشته باشد.

با این حال، یکی از ویژگی‌های بسیار جالب شبیه به موبایل این دوربین اکشن، توانایی بارگذاری فیلم‌ها روی فضای ابری در هنگام شارژ شدن دوربین است. البته برای انجام این کار باید اشتراک گوپرو را خریداری کنید که ماهانه ۵ دلار یا سالانه ۵۰ دلار هزینه دارد. همچنین با خرید این اشتراک، قیمت نهایی دوربین با ۱۰۰ دلار تخفیف حساب خواهد شد و از ۴۹۹ دلار به ۳۹۹ دلار می‌رسد.

دوربین جدید همچنین دارای چند پیشرفت کوچک‌تر است که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. به عنوان مثال ویژگی «تراز کردن افق» سعی می‌کند افق را به صورت یک خط مستقیم حفظ کند و به دوربین اجازه می‌دهد تا قبل از شروع حرکت آسمات تا ۴۵ درجه به سمت بالا کج شود.

طراحی GoPro Hero 10 Black

اگر Hero 9 Black و Hero 10 Black را کنار هم قرار دهید، تنها تغییر قابل توجه طراحی که متوجه خواهید شد این است که لوگوی آن اکنون آبی رنگ است. در غیر این صورت، از صفحه نمایش سلفی یکسانی در جلو و صفحه لمسی مشابهی برخوردار است که تقریباً تمام قسمت پشتی دوربین را پوشش می دهد. این دستگاه دارای مقاومت درجه یک در برابر آب و هوا و استحکام بالا، براکت نصب تاشو، محل قرارگیری دکمه پاور، حالت و محفظه کارت باتری/کارت حافظه microSD می باشد.

همین که تغییراتی زیادی نکرده خوب است و Hero 10 Black را قادر می سازد تا با تمام لوازم جانبی که با نسخه قبلی خود کار می کرد سازگار باشد. این شامل مواردی مانند GoPro Media Mod و مود لنز Max است، اگرچه سازگاری با دومی باید منتظر به روز رسانی سیستم عامل برنامه ریزی شده برای 16 نوامبر 2021 باشد.

با وجود ظاهر مشابه، روکش لنز Hero 10 در واقع چند ارتقاء قابل توجهی را دریافت کرده است که واقعا عالی هستند. در حال حاضر این شیشه دارای روکش آبگریز و ریزش آب است که هنگام شنا کردن دوربین عکس های واضح تری می گیرد و در برابر خط و خش مقاوم تر است و کمتر مستعد خراب شدن است.

بسته بندی GoPro فاقد پلاستیک است و دارای یک کیف مسافرتی بسیار زیبا است. این بسته بندی به خاطر فقدان پلاستیک اضافی هم از محیط زیست طرفداری می کند هم شما مجبور به دور ریختن زباله زیادی نیستید.

 

 

کارایی GoPro Hero 10 Black

در هر دوربینی، مهمترین عامل قابل توجه کیفیت تصاویر و یا فیلم آن است. در بیشتر موارد، Hero 10 این کیفیت را ثابت کرده است. افزایش کیفیت تصویر Hero 10 از پردازنده جدید GP2 آن ناشی می شود، که به شما امکان می دهد از سنسور 23 مگاپیکسلی خود نهایت استفاده را ببرید. در Hero 9، وضوح عکس ثابت به 20 مگاپیکسل و فیلم به 5K با سرعت 30 فریم بر ثانیه (فریم در ثانیه) محدود شده بود. Hero 10 می تواند عکسهای 23 مگاپیکسل کامل بگیرد و ویدئوی 5.3K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند.

اگرچه در تصویر وضوح قابل مشاهده نیست، اما ضبط ویدئو با سرعت 60 فریم بر ثانیه یک پیشرفت اساسی است. این بدان معناست که در حال حاضر امکان حرکت آهسته در رزولوشنهای بالاتر از 4K وجود دارد. اگر 5.3K حتی برای اکثر فیلمبرداران مفید باشد، می توان بحث کرد، اما نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که اگر با 5.3K عکاسی می کنید، می توانید 15.8 مگاپیکسلی از فیلم (19.6 مگاپیکسل با 5K) عکس بگیرید. من از این عکسها کاملاً راضی بودم و متوجه شدم که آنها یک گام جلوتر از عکسهای گرفته شده از فیلم 4K هستند.

نرخ فریم در مقایسه با Hero 9 نه تنها در 5K دو برابر شده بلکه در 4K و 2.7K نیز افزایش یافته است. این ویدئو K 1204 فریم در ثانیه است و سرعت فوق العاده سریع 240 فریم در ثانیه در 2.7K. با سوژه مناسب، این امکان را می دهد تا تصاویری واقعاً خیره کننده و با جزئیات بسیار بیشتر از حرکت آهسته 1080p که در دوربین های دیگر عادت کرده ام، ضبط شود. نکته منفی این است که قطعاً تعدادی جزئیات مصنوعی با نرخ فریم فوق العاده بالا، به ویژه در 240 فریم در ثانیه وجود دارد.

ارتقاء قابل توجه دیگری که بهتر شدن Hero 10 را تقویت کرد، تثبیت کننده ویدیوی Hypersmooth 4.0 جدید است. این تا کنون بهترین تثبیت کننده تصویر دیجیتالی است که من تا به حال استفاده کرده ام، و در واقع در موارد زیادی نتایج قابل مقایسه با گیمبال مکانیکی را به همراه داشت. هنگام دوچرخه سواری در یک جاده خاکی در حالی که این دوربین را در دست داشتم، توانستم فیلم های قابل استفاده را بدون تکان های قابل توجه از زمین ناهموار ضبط کنم.

پیاده روی با Hero 10 نیز نتایج ثابتی را به ارمغان آورد، هرچند دویدن در مسیر ناهموار در جنگل برای آن بسیار زیاد بود. محدود کننده شیب از 27 درجه به 45 درجه افزایش یافته است، به این معنی که وقتی این حالت فعال باشد، دوربین قادر است سطح افق را حفظ کند.

اگرچه پردازنده جدید قوی تر عملکرد را در نور کم بهبود می بخشد، اما هنوز هم جای بهتر شدن دارد. در شرایط کم نور، کیفیت تصویر به شدت کاهش می یابد، اگرچه می گویم که نتایج بهتری نسبت به سایر دوربین هایی که استفاده کرده ام و دارای سنسورهای تصویر با اندازه کوچک هستند، بهتر است.

از نظر صدا بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. Hero 10 حتی در هنگام دوچرخه سواری با باد در جاده ای شلوغ، ضبط های قابل استفاده را ارائه می دهد. به اندازه کافی خوب است که من به طور کامل قصد دارم از آن را در تولید ویدئوهای خودم استفاده کنم.

همچنین باید به ویژگی های تایم لپس موجود در Hero 10 اشاره کنم. اینها شامل Hyperlapse و Nightlapse، علاوه بر دورهای استاندارد سنتی تر است. این یکی از مواردی است که بیشتر از دوربین های اکشن استفاده می کنم. ابعاد کوچک و ویژگی های بادوام و ضد آب Hero 10 آن را به وسیله ای عالی برای کنار گذاشتن در شرایط آب و هوایی تبدیل می کند تا تغییرات آب و هوا یا ترافیک در خیابان های شهری را در طولانی مدت ثبت کند.

 

نرم افزار GoPro Hero 10 Black

نرم افزار داخلی در Hero 10 سریع و آسان است و با استفاده از صفحه لمسی و دکمه انتخاب حالت کار می کند. پردازنده جدید همه چیز را از راه اندازی تا ناوبری منو سریعتر می کند و صفحه عقب با نرخ فریم بالاتری اجرا می شود، بنابراین به نمای زنده با فیلم هایی که ضبط می کنید بیشتر نزدیک می شود.

Hero 10 همچنین می تواند از راه دور از طریق برنامه Quik کنترل شود، که شامل برخی از عملکردهای ویرایش بسیار مفید است. من برخی از جنبه های ویرایش فیلم از طریق این برنامه در تلفن را بر استفاده از Adobe Premiere در رایانه شخصی ترجیح می دهم.

 

 

قابلیت اتصال

کافی است برنامه را روشن کرده و دوربین را روشن کنید و پس از فعال کردن همه مجوزهای راه اندازی تلفن، این دو به طور خودکار و بدون هیچ سر و صدا به هم متصل می شوند. این سهولت استفاده باعث شد که من بیشتر از این برنامه با Hero 10 استفاده کنم. اکثر برنامه های همراه دیگر دوربین هنگام اتصال دستگاه ها آنقدر دردسر دارند که بیشتر اوقات ارزش تلاش را ندارند.

Hero 10 یک قدم جلوتر می رود، زیرا با اشتراک GoPro، فضای ابری رایگان و نامحدودی برای عکس ها و فیلم های ضبط شده با دستگاه دریافت می کنید و Hero 10 می تواند این کار را به صورت خودکار هر زمان که در حال شارژ شدن است انجام دهد. کافی است دوربین را از طریق برنامه به وای فای خانگی خود وصل کنید و دیگر نیازی به انتقال فیلم از دوربین به رایانه از طریق USB ندارید. هنگامی که در فضای ابری هستید و دوباره با فرض اتصال قوی اینترنت، می توانید فیلم خود را به سرعت بر روی هر دستگاهی بارگیری کنید.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این است که Hero 10 در حال حاضر قادر به پخش زنده در 1080p با Hypersmooth فعال است. صفحه جلویی را می توان برای قاب بندی استفاده کرد، که Hero 10 را به گزینه ای جذاب برای برنامه های مختلف پخش زنده تبدیل می کند.

 

باتری

وقتی برای اولین بار از Hero 10 استفاده کردم، از سرعت خالی شدن باتری شوکه شدم. من از دوربین های اکشن برای ضبط کلیپ های کوتاه، معمولاً کمتر از یک دقیقه استفاده می کنم و علیرغم عمر طولانی باتری، هرگز در واقع احساس محدودیت نکردم. با این وجود، بهتر است چند باتری اضافی برای استفاده از آن داشته باشید، مخصوصاً اگر قصد دارید در 5.3K یا با نرخ فریم بالا عکاسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *